Skip to content

Tasks and Activites

Drømmereisen

I denne oppgaven kan du planlegge drømmereisen din! Hvor henter du informasjon?
Forsiden på en utgave av bladet National Geographic der temaet er ekstraordinære reisemål. Foto.
Open image in new window

Bakgrunn

Når du skal ut og reise, tenker du kanskje ikke over hva som påvirker deg til å velge akkurat det reiseproduktet du gjør. Du påvirkes både bevisst og ubevisst av flere forhold, for eksempel kulturelle forhold, sosiale nettverk og livsstil.

Å bestille en drømmereise krever mye forarbeid. Du skal jo kjøpe en drøm og bruke ganske mange penger. Hvordan ser den første delen av kundereisen din ut når du skal bestemme deg for hvor reisen skal gå?

Forarbeid

  • I denne oppgaven kan du jobbe selvstendig.
  • Tenk deg at du har fått 100 000 kroner i reisegavekort, og at du kan invitere med deg en venn, kjæresten eller et familiemedlem på en drømmeferie.
  • Du må tenke på både dine egne interesser og behov og på interessene og behovene til den du vil ha med deg på reisen.
  • Lag en søkeliste som viser hvor du går for å innhente informasjon om dine drømmereisemål. Det kan være fra både influensere, bloggere, reiseoperatører og andre. Noter ned alle nettstedene du oppsøker før du bestemmer deg.
  • Lista skal også inneholde søk på overnatting og aktiviteter.

Oppgave

  • Lag en presentasjon i form av et nyhetsbrev (for eksempel med Sway eller Publisher) til den du vil reise med, hvor du inviterer til drømmereisen.
  • Presentasjonen skal inneholde søkelista di, og en begrunnelse for at du valgte akkurat denne drømmereisen.
  • Presentasjonen skal også vise hvilke refleksjoner du gjør deg om hva som påvirket deg i valget av reise.
  • Vis presentasjonen for de andre i klassen.
CC BY-SAWritten by: Cathrine Meyer Johansen.
Last revised date 05/29/2020

Learning content

Kundereisen