Skip to content

Tasks and Activites

Målgrupper for en musikkfestival

I denne oppgaven skal dere velge ut målgrupper til en musikkfestival. Deretter skal dere planlegge en radioreklame som skal markedsføre festivalen.
Tons of Rock på Ekeberg. Foto.
Open image in new window
Forslag til hvordan dere kan arbeide med oppgavene
  • Jobb gjerne i grupper på 2–4.

  • Presenter gjerne svarene og lydklippet for klassen.

Oppgaver

  1. Tenk dere at dere skal markedsføre en musikkfestival. Ta utgangspunkt i forutsetninger dere velger selv, og beskriv den tenkte musikkfestivalen.
  2. Identifiser og beskriv mulige målgrupper for musikkfestivalen.
  3. Velg ut en primærmålgruppe, og definer den så presist som mulig.

  4. Tenk dere at dere skal lage en radioreklame for musikkfestivalen. Planlegg radioreklamen.

  5. Hvordan vil dere utforme et budskap for å nå ut til primærmålgruppa?

  6. Spill inn et lydklipp for å illustrere radioreklamen.

CC BY-SAWritten by: Elisabeth Thoresen Olseng and Albertine Aaberge .
Last revised date 01/28/2021

Learning content

Markedsføringskampanjer og målgrupper