Skip to content

Tasks and Activites

Diskuter youtubere og influensere som markedskommunikasjon

Youtuberne Truls Valsgård og Kim Køste forteller hvordan de tjener penger, og hvordan de merker innhold som er reklame.

Oppgave

Se videoklippet og svar på spørsmålene:

  1. Hvordan kan en youtuber tjene penger?
  2. I hvilken sammenheng blir tostegs-hypotesen nevnt?
  3. Hvordan opplyser youtuberne om at videoen er sponset?
  4. Diskuter youtubere og influensere som virkemidler i markedskommunikasjon.

    • Bruk eksempler.

    • Registrer kildene dere bruker, både faglige kilder og eksempelkildene.

  5. Skriv et notat to og to der dere oppsummerer diskusjonen. Husk på kildeføring.
CC BY-SAWritten by: Maren Aftret-Sandal and Albertine Aaberge.
Last revised date 09/19/2017

Learning content

Medieaktører og mediesjangre