Skip to content
Learning path

You are now in a learningpath:
Sosiale medier i dagens Kina

Written by: Luying Wang Belsnes and Ole Fossgård.
Last updated 21.04.2020
Task

Sosiale medier i dagens Kina – studiespørsmål

Dette er studiespørsmål du kan arbeide med etter å ha lest artikkelen Sosiale medier i dagens Kina. Bruk Internett og eventuelt andre hjelpemidler for å finne svar på spørsmålene. Diskuter i klassen.

  1. Se nærmere på noen av navnene på nettselskapene som nevnes i artikkelen, og finn ut hvordan de kreativt blander engelske og kinesiske begreper.
  2. Flere større kinesiske nettselskaper har blitt lansert internasjonalt. Prøv for eksempel WeChat.com, så har du med ett kontakt med om lag åtte hundre millioner personer.
  3. Sosiale medier i Kina har blitt karakterisert som kattens lek med musa. Men hvem mener du er katt, og hvem er mus av kinesiske brukere og kinesiske myndigheter?

Related content

Subject material
Sosiale medier i dagens Kina

Sosiale medier i Kina er preget av livsstil, hjerte og smerte, skryt og sladder, men kinesiske myndigheter vet også å benytte seg av dem.

CC BY-SA 4.0Written by: Harald Bøckman.
Last revised date 04/25/2017