Hopp til innhold

Egenvurdering

Egenvurdering for emnet målgrupperetting

Hvordan skape målgrupperettede og treffsikre medieuttrykk? Og hva er formålet med å brukerteste medieinnhold?
Mann på stige tegner en stigende graf på veggen. Illustrasjon.
Åpne bilde i et nytt vindu

Hva har du lært? Sjekk kunnskapen din


  • Jeg vet hvordan jeg kan identifisere og definere ulike målgrupper.

  • Jeg har kjennskap til hva segmentering handler om, og hvorfor det er viktig for virksomheter å segmentere og velge målgruppe.

  • Jeg vet hvordan jeg kan lage målgrupperettet medieinnhold.

  • Jeg har innsikt i hvordan mediebransjen bruker målgrupperetting og brukertesting underveis i en produksjon.

  • Jeg kan planlegge, gjennomføre og nyttiggjøre meg av funn i brukertester og fokusgruppeundersøkelser.

  • Jeg har kjennskap til hvordan NRK jobber systematisk med kildearbeid i ulike dramaserier.


Begreper

CC BY-SASkrevet av Eva Sophie Wolff-Hansen og Stina Åshilsdatter Grolid.
Sist faglig oppdatert 29.03.2022

Læringsressurser

Målgrupperetting