Hopp til innhold

  1. Home
  2. NorskChevronRight
  3. Språket som mulighetChevronRight
  4. Retorikk og argumentasjonChevronRight
  5. RetorikkChevronRight
  6. Bedre HMS med følelser?ChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgaver og aktiviteter

Bedre HMS med følelser?

Bruk kampanjevideoen som modell og inspirasjon for å lage en informasjonsvideo eller annonse om et tema innen HMS i ditt programområde.


Oppgave

Del 1: Se filmen fra kampanjen "Mamma presenterer"

Del 2: Svar på spørsmålene individuelt og skriv ned svarene.

  1. Hva er budskapet i denne kampanjefilmen?
  2. Hvem er målgruppa for kampanjen?
  3. Hvordan får dere vanligvis informasjon om HMS?

Del 3: Diskuter i grupper.

  1. Hvorfor er moren til sjåføren med i denne filmen om HMS for utenlandske langtransportsjåfører?
  2. Hva er forskjeller mellom mer standard informasjonsmateriale om HMS og denne filmen?
  3. Hvordan tror dere budskapet i filmen treffer målgruppa?

Del 4: Prøv selv.

  1. Velg et tema fra HMS som er spesielt viktig i ditt fagområde.
  2. Hent inspirasjon fra denne videoen og lag en idé til en film eller annonse om dette temaet. Tenk på at dere skal påvirke en yrkesgruppe til å følge gode sikkerhetsrutiner på jobb ved å spille på følelser.


Læringsressurser

Retorikk

SubjectEmne

Læringssti

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Kildemateriale