Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Merkevarebygging av Ball

I denne oppgaven skal du analysere merkevarestrategien til klesmerket Ball, som er relansert på det norske markedet.
Aktuelle lenker

Balls hjemmeside

Reportasje om klesmerket Ball i Finansavisen

Oppgaver


  1. Hva er historien til klesmerket Ball?
  2. Hvordan vil du beskrive merkevarestrategien til klesmerket Ball?
  3. Hvem er målgruppa til Ball?
  4. Hvordan benytter Ball seg av influensermarkedsføring?
  5. Hvorfor tror du at Ball har lyktes med relanseringen av klesmerket?
  6. Hva sier Reidar Hartmann om framtidsutsiktene til Ball? Hva tenker du skal til for at klesmerket Ball skal kunne få fotfeste på det norske klesmarkedet i lang tid framover?
CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 14.01.2021

Læringsressurser

Konkurransemiddelet produkt