Fra idé til merkevare
Kjenner du til Cutters og Adams Matkasse? Lasse Smedsvig ble i 2015 kåret av nettavisen E24 til «Årets merkevarebygger» for merkevarebyggingen av Adams Matkasse. Lasse var også en av dem som startet opp Cutters i 2015. Hva kjennetegner merkevarebyggingen til Cutters og Adams Matkasse?
Oppgaver til Adams Matkasse
- Hva var merkenavnet til Adams Matkasse i starten? Redegjør for prosessen videre når det gjaldt valg av merkenavn for Adams Matkasse.
- Hvem er målgruppa for Adams Matkasse?
- Hva forteller Lasse og Adam at var viktig for dem å tenke på i oppstarten?
- På hvilken måte er design viktig for Adams Matkasse?
- Hvordan uttrykker Lasse og Adam viktigheten av god service?
- Skriv et oppsummerende avsnitt der du redegjør for hva som kjennetegner Adams Matkasses merkevarebygging.
Per 2020 jobber Lasse som markedsansvarlig for frisørkjeden Cutters, som han var med og startet i 2015. Nedenfor forklarer han hvordan han har bygget opp merkevaren Cutters.
Oppgaver til Cutters
- Hva kjennetegner en sterk merkevare?
- «Noe av det viktigste da vi startet Cutters, var å bygge en sterk merkevare», sier Lasse Smedsvig. Hva gjorde Cutters i starten for å forsøke å bygge opp en sterk merkevare?
- Beskriv merkeelementene til Cutters. Beskriv merkenavnet, design, logo, slagord og fargebruk.
- På hvilken måte er egne produkter viktig for Cutters?
- Hva tenker du kjennetegner merkevaren Cutters, etter å ha sett videoen?
- I hvilken grad synes du Cutters har lykkes i å bygge opp en sterk merkevare?
CC BY-SASkrevet av Tone Hadler-Olsen og Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 06.11.2020