Varner og forbrukeratferd
I denne oppgaven skal du, med utgangspunkt i Varners kjeder og konsepter, jobbe med temaer relatert til forbrukeratferd.
Du kan lese om Varners konsepter på Varners hjemmeside.
Oppgaver
- Forklar, med egne ord, hva som menes med forbrukeratferd. Hvilke faktorer kan påvirke forbrukeratferd?
- Forklar hva som menes med motivasjon, og gjør rede for Maslows behovspyramide. Redegjør for hvilket eller hvilke behov som kan gjøre seg gjeldende ved kjøp av produkter fra kjedene i Varner. Bruk relevante fagbegreper.
- Forklar hva som menes med merkepersonlighet. Velg ut minimum tre av konseptene til Varner, og reflekter over de ulike konseptenes merkepersonlighet.
- Forklar begrepet kjøpsroller, og gi eksempler fra ett eller flere av konseptene til Varner. Her må du gjerne bruke fantasien.
- Redegjør for en kjøpsprosess, en kundereise, med utgangspunkt i ett av konseptene til Varner. Her må du gjerne bruke fantasien.
- Bruk eksempler fra Varners konsepter, eller finn på et nytt konsept, og forklar hva som menes med adopsjonsprosessen og diffusjonsprosessen.
- Gjør deg kjent med hva som står om bærekraft på Varners hjemmeside.
CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng og Kristoffer Heide Kitterød.
Sist faglig oppdatert 22.03.2021