Oppgaver til filmen Sneakerheadz
Sneakers har gått fra å være en subkultur til å bli allemannseie. Filmen Sneakerheadz viser hvordan mote- og reklamebransjen hentet inspirasjon fra hiphop- og skatekulturen for å nå ut til målgruppen med skoene de selger. Nå skal du få jobbe med oppgaver til filmen.
Oppgaver
Forslag til arbeid med oppgaven
Jobb gjerne i par eller i grupper.
Presenter svarene på oppgavene for klassen.
Hva gjør at noen kan risikere mye for å få tak i det rette paret med sneakers, tror dere?
Beskriv hva som er typisk for markedsføringen av sneakers, slik den blir beskrevet i filmen. Er dette i samsvar med hva dere opplever som typisk for markedsføringen av sneakers i dag?
Bruk eksempler fra filmen, og reflekter over hvordan kulturelle, sosiale, personlige og psykologiske faktorer påvirker forbrukeratferd.
Hva tror dere kommer til å kjennetegne framtidens sneakers i 2050? Kanskje framtidens sko inneholder avansert teknologi? Diskuter gjerne flere løsninger og lag skisser for å illustrere framtidens sneakers.
Relatert innhold
CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng og Albertine Aaberge.
Sist faglig oppdatert 16.03.2021