Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Markedsmiksen til Cubus og Carlings

I denne oppgaven skal dere utforske og vurdere hvordan Cubus og Carlings kombinerer ulike konkurransemidler. Samarbeid gjerne i grupper på 2–4 elever.
Inngangspartiet til en stor Cubus-butikk på et kjøpesenter. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu

Cubus er en av Skandinavias største kleskjeder med lavprisklær til barn, kvinner og menn. I Norge har mange Cubus-butikker eget parfymeri. Selskapet Cubus AS eies 100 prosent av Varner AS. Cubus ble en del av Varner på 1980-tallet.

Se mer informasjon på nettstedet til Cubus: https://cubus.com/no/bedriftssider/om-cubus/om-oss

Klesplagg og interiør i Carlings-butikken på kjøpesenteret Lagunen Storsenter i Bergen, september 2020. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu

Carlings kaller seg jeans-eksperten i Norden med røtter i subkultur og trender. Selskapet Carlings AS eies 100 prosent av Varner AS. Carlings ble en del av Varner på 1980-tallet.

Se mer informasjon på nettstedet til Carlings: https://carlings.com/no/corporate/om-carlings/about-us/

Oppgave

  1. Utforsk og vurder hvordan Cubus kombinerer ulike konkurransemidler.

  2. Utforsk og vurder hvordan Carlings kombinerer ulike konkurransemidler.

  3. Presenter markedsmiksen til Cubus og Carlings.

CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 19.04.2021

Læringsressurser

Markedsmiks