Markedsmiksen til Cubus og Carlings
![Inngangspartiet til en stor Cubus-butikk på et kjøpesenter. Foto.](https://api.ndla.no/image-api/raw/GS5oElwL.jpg?width=1024)
Cubus er en av Skandinavias største kleskjeder med lavprisklær til barn, kvinner og menn. I Norge har mange Cubus-butikker eget parfymeri. Selskapet Cubus AS eies 100 prosent av Varner AS. Cubus ble en del av Varner på 1980-tallet.
Se mer informasjon på nettstedet til Cubus: https://cubus.com/no/bedriftssider/om-cubus/om-oss
![Klesplagg og interiør i Carlings-butikken på kjøpesenteret Lagunen Storsenter i Bergen, september 2020. Foto.](https://api.ndla.no/image-api/raw/7ISaowXj.jpg?width=1024)
Carlings kaller seg jeans-eksperten i Norden med røtter i subkultur og trender. Selskapet Carlings AS eies 100 prosent av Varner AS. Carlings ble en del av Varner på 1980-tallet.
Se mer informasjon på nettstedet til Carlings: https://carlings.com/no/corporate/om-carlings/about-us/
Oppgave
Utforsk og vurder hvordan Cubus kombinerer ulike konkurransemidler.
Utforsk og vurder hvordan Carlings kombinerer ulike konkurransemidler.
Presenter markedsmiksen til Cubus og Carlings.