Journalistikk eller tekstreklame?
Oppgaver og aktiviteter
Oppgave
Regler som regulerer skillet mellom redaksjonelt stoff, innholdsmarkedsføring og reklame/sponsing, har Norsk presseforbund formulert i Vær Varsom-plakaten.
Åpne i fag:
- Medieuttrykk 1Etikk og lovverk Etikk og medier
- Medie- og informasjonskunnskap 2 (LK06)Medieetikk, kildekritikk og personvern
- UTGÅTT - Medie- og informasjonskunnskap 1 (LK06)Medieetikk, kildekritikk og personvern
- Medieuttrykk 3 og mediesamfunnet 3 (LK06)Mediene i samfunnetMakt og medier
- Mediesamfunnet 2Etikk og lovverk Etikk og medier
- Teknologi og produksjon (IM-MED vg2) - RessurssamlingEtikk og lovverk 2
- Medie- og informasjonskunnskap 1JournalistikkPresseetikk
- Medieuttrykk 2Etikk og lovverk Etikk og medier
- Mediesamfunnet 3 2022/2023 BETAEtikk og lovverk Etikk og medier
- Mediesamfunnet 1Etikk og lovverk Etikk og medier