Njuike sisdollui
Oahppanbálggis

Don leat dál muhtin oahppobálgás:
Bra klassemiljø

Dán lea/leat čállán Cathrine Dunker Furuly, Albertine Aaberge, Eivind Sehested Zakariassen, Karl Henrik Aanesen, Stina Åshildsdatter Grolid, Inga Berntsen Rudi ja Gro-Anita Mortensen.
Maŋemus ođastuvvon 28.04.2020

Introduksjon

CC BY-SA 4.0

Et godt klassemiljø er noe du skaper sammen med læreren og de andre elevene i klassen.

I arbeidet med læringsstien får du

  • reflektere over hva som kjennetegner et godt og dårlig klassemiljø
  • øve deg på å bli bedre kjent med klassekameratene
  • kjennskap til normer og verdier som bidrar til et godt klassemiljø
  • reflektere over hvordan du og de andre i klassen kan unngå mobbing
  • bli enig med de andre i klassen om et sett med felles regler

Denne læringsstien er tverrfaglig. Den kan brukes i alle fag, men noen artikler og oppgaver passer spesielt godt i kroppsøving, samfunnskunnskap, norsk og mediefag.