Innovasjon og markedsføring (SR-SRL vg2)
Oktasaš prográmmafáddán lea:Forretningsdrift (SR-SRL vg2)jaKultur og kommunikasjon (SR-SRL vg2)
Duddjo dása:Markedsføring og innovasjon (SR-SSR vg1)
Markedsføring
Markedsføring skaper verdi for forbrukere ved å dekke behovet deres for produkter. En markedsstrategi kan bestå av merkevarebygging, kundearrangementer og markedsføringskampanjer. Markedsføring må tilpasses målgruppens forbrukeratferd og medievaner, noe markedsundersøkelser kan gi innsikt i.
Arrangementer og markedsaktiviteter
Markedsaktiviteter er en viktig del av bedriftens markedsplan. De har som mål å skape oppmerksomhet rundt bedriften, tiltrekke seg nye kunder, gjøre eksisterende kunder mer tilfredse og øke salget. Noen aktiviteter og arrangementer blir godt innarbeidet og gjentas hvert år.