God kundekommunikasjon - Yrkesfaglig fordypning (EL-ELE vg1) - NDLA

Hopp til innhold
Oppgave

God kundekommunikasjon

Hva kjennetegner den gode kundebehandleren? Hvordan oppfører hun seg overfor kunden? Hva kan du gjøre for å bli en bedre kundebehandler?
  1. Hvordan kan du skape tillit hos en kunde?
  2. Må du ha gjennomført et salg der og da for å være en god selger?
  3. Hva tror du er viktige egenskaper hos deg for at kunden skal ønske å komme tilbake gang etter gang?
  4. Hvordan kan kunden trigge deg slik at du blir fristet til å bli sint og tverr? Hva kan du heller gjøre enn å bli sint og tverr i møte med denne kunden?
  5. Hva er relasjonskompetanse?
  6. Hva vil det si å ha relasjonsferdigheter?
  7. Hva betyr det å ha relasjonsferdigheter i møte med kunder? Gi eksempler.
  8. Hvis du er god på relasjonsferdigheter, hvilke følelser vil kunden få etter å ha møtt deg i jobben?
  9. Hva er du god på i dag, og hva må du jobbe med hos deg selv for å bli bedre?
  10. Hvordan kan erfarne kollegaer hjelpe deg til å bli god på relasjonskompetanse?
  11. Hva er kroppsspråk?
  12. Hvorfor er bevissthet rundt eget kroppsspråk viktig i et salgsyrke?
  13. Hvis du skulle velge én ting du vil jobbe for å forbedre hos deg selv, hva skulle det være? Begrunn hvorfor du opplever dette som spesielt viktig for å lykkes som selger.



Skrevet av Kristin Aase og Bente Elisabeth Vetland.
Sist faglig oppdatert 12.12.2019