Hopp til innhold
Oppgave

Diskuter youtubere og influensere som markedskommunikasjon

Youtuberne Truls Valsgård og Kim Køste forteller hvordan de tjener penger, og hvordan de merker innhold som er reklame.
Video: Martin Aune Walther, Maren Aftret-Sandal / CC BY-ND 4.0

Oppgave

Se videoklippet og svar på spørsmålene:

  1. Hvordan kan en youtuber tjene penger?
  2. I hvilken sammenheng blir tostegs-hypotesen nevnt?
  3. Hvordan opplyser youtuberne om at videoen er sponset?
  4. Diskuter youtubere og influensere som virkemidler i markedskommunikasjon.

    • Bruk eksempler.

    • Registrer kildene dere bruker, både faglige kilder og eksempelkildene.

  5. Skriv et notat to og to der dere oppsummerer diskusjonen. Husk på kildeføring.
Skrevet av Maren Aftret-Sandal og Albertine Aaberge.
Sist faglig oppdatert 19.09.2017