Diskuter youtubere og influensere som markedskommunikasjon - Mediesamfunnet 2 - NDLA

Hopp til innhold
Oppgave

Diskuter youtubere og influensere som markedskommunikasjon

Youtuberne Truls Valsgård og Kim Køste forteller hvordan de tjener penger, og hvordan de merker innhold som er reklame.
Video: Martin Aune Walther, Maren Aftret-Sandal / CC BY-ND 4.0

Oppgave

Se videoklippet og svar på spørsmålene:

  1. Hvordan kan en youtuber tjene penger?
  2. I hvilken sammenheng blir tostegs-hypotesen nevnt?
  3. Hvordan opplyser youtuberne om at videoen er sponset?
  4. Diskuter youtubere og influensere som virkemidler i markedskommunikasjon.

    • Bruk eksempler.

    • Registrer kildene dere bruker, både faglige kilder og eksempelkildene.

  5. Skriv et notat to og to der dere oppsummerer diskusjonen. Husk på kildeføring.
Skrevet av Maren Aftret-Sandal og Albertine Aaberge.
Sist faglig oppdatert 19.09.2017