Undersøk bruken av pris som et konkurransemiddel - Markedsføring og ledelse 1 - NDLA

Hopp til innhold
Oppgave

Undersøk bruken av pris som et konkurransemiddel

I denne oppgaven skal du, med utgangspunkt i en valgfri virksomhet, undersøke bruken av pris som et konkurransemiddel.

Oppgave

Ta utgangspunkt i en virksomhet du kjenner godt.

  1. Undersøk og redegjør for virksomhetens valg av prisstrategi, prissettingsmetode og bruk av prisdifferensiering.

  2. Skriv et oppsummerende avsnitt om den valgte virksomhetens bruk av pris som et konkurransemiddel.

Tips

For å finne informasjon kan du enten søke på nettet eller oppsøke eller kontakte virksomheten. For å kunne si noe om virksomhetens prisstrategi bør du sammenligne med én eller flere konkurrenter.

Skrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 07.05.2021