Prøv ut to perspektiv på interkulturell kommunikasjon
I par: samanfatt kva dei to hovudtilnærmingane til interkulturell kommunikasjon går ut på.
I oppgåve 2 og 3 skal de prøve ut dei to ulike perspektiva på same kjeldemateriale, nemleg episoden "Likestilling" i NRK-serien Chattes.
De kan velje om de vil fordele dei to oppgåvene så halve klassen gjer kvar av dei og deretter delar med dei andre, eller om alle gjer begge oppgåvene.
Før du ser Chattes
Under ser du ei oversikt over landbakgrunnane til deltakarane i Chattes og nasjonaliteten til foreldra deira. Søk opp korleis dei ulike landa hamnar på Hofstedes dimensjonar på Hofstede Insights nettside Compare countries.
Legg inn informasjonen i tabell 1 under (du kan laste han ned).
Kan noko av denne informasjonen brukast til å føresjå kva dei ulike deltakarane meiner om likestilling?
Filer
- Tabell 1(DOCX)
Namn | Bakgrunn | Bakgrunnen til foreldra | Skår på Hofstede-dimensjonar | Verdiar og synspunkt |
---|---|---|---|---|
Reza | Aserbajdsjan, Iran, Bærum | |||
Ömer | Ammerud, Oslo | Kurdarar frå Tyrkia | ||
Tariq | Pakistan, Oslo | |||
Hovuda | Oslo | Irak | ||
Camilla | Greverud | Sør-Aserbajdsjan | ||
Parva | Oslo | Iran | ||
Kaja | Kjelsås, Oslo | Seier ikkje kvar foreldra er frå | ||
Jamal | Lørenskog | Pakistan |
Etter du har sett Chattes
Hald fram med å fylle ut tabellen med verdiar og synspunkt som deltakarane uttrykker i diskusjonen.
Stemmer informasjonen om landa dei har bakgrunn frå, med verdiane og meiningane til deltakarane?
Er det nyttig å bruke idéar og omgrep frå isfjellmodellen til å forklare dei ulike meiningane til deltakarane?
Kan du bruke kulturfiltermodellen til å forklare noko av kommunikasjonen mellom gutane og jentene i denne episoden av Chattes?
Ta for dykk to av gutane og to av jentene i tabellen under, og fyll ut punkta i tabellen for kvar av dei.
Gå igjennom kvar av dei fire deltakarane. Gir det dei seier, meir meining når de ser det i samanheng med erfaringsposisjonane deira?
Er det nokon samanheng mellom dei kulturelle presupposisjonane og sjølvforståingane dei gav uttrykk for, og ståstaden deira i debatten om likestilling?
Likestilling er eit godt døme på eit kulturelt fikseringspunkt som skaper høg temperatur og skarpe skiljelinjer når det blir diskutert. Kva slags kulturelle presupposisjonar er vanlege i debatten om den muslimske minoriteten i Noreg og likestilling?
Stadfesta eller utfordra debatten desse presupposisjonane?
Filer
- Tabell 2(DOCX)
Namn | Verdiar og synspunkt | Erfaringsposisjonar | Kulturelle presupposisjonar | Kulturell sjølvforståing |
---|---|---|---|---|
Kva slags verdiar og synspunkt gir dei uttrykka for i diskusjonen? | Kva fortel dei om erfaringar dei har, som er relevante for å forstå synspunkta deira? | Kva slags forforståing av ståstaden til meiningsmotstandarane kjem fram i samtalen? | Kva slags forståing av eigen kulturell identitet kjem fram når dei beskriv seg sjølve? | |
Reza | ||||
Ömer | ||||
Parva | ||||
Hovuda |
Del resultatet av undersøkingane med resten av klassen.
Diskuter: Kva er styrkar og svakheiter med dei ulike tilnærmingane til interkulturell kommunikasjon?