Introduksjon til verktøy og metodar
A. Aktiver forkunnskapane dine
Diskuter kort i mindre grupper eller felles i klassen før de ser videoen:
Kva meiner vi med verktøy og metodar?
Kva verktøy og metodar trur du er sentrale i geografifaget?
B. Sjå film
Sjå filmen Kva verktøy og metodar treng geografen?. Han varer i 1,51 minutt.
C. Diskuter spørsmåla
Reflekter rundt spørsmåla under åleine i to–tre minutt. Gå deretter saman i grupper og diskuter spørsmåla. Til slutt styrer læraren ein klassesamtale om kva de tenker, om de var ueinige om noko i gruppene, og om de har fått nokre nye idéar etter å ha sett videoen.
Kva er eit kart?
Kva er observasjon, og kva betyr det å "sjå geografisk"?
Korleis kan statistikk hjelpe oss til å forstå verda?
Synest du vi treng å vite kor ulike hav, fylke, land, fjellkjeder og byar er? Kvifor eller kvifor ikkje?
Alle saman får eit blankt ark, gjerne i A3-storleik.
Start nedteljing på ei klokke med alarm på fem minutt.
Teikn eit verdskart med så mange detaljar som mogleg før klokka ringer. Prøv å tenk på storleikane på kontinenta i forhold til kvarandre, og kvar dei ligg i forhold til kvarandre.
Diskuter kartet med sidemannen. Kva detaljar fekk dykk med? Var det vanskelegare enn de trudde? Er det nokre område av verda de har betre kontroll på enn andre?
Sjå på nokre av karta i fellesskap til slutt.