Musikkvideo-bingo
Har du lagt merke til at det er mange motiv, uttrykksmåtar og verkemiddel som går igjen i musikkvideoar? Når uttrykksmåtar og verkemiddel blir gjenbrukte i tekstar på denne måten, kan vi kalle dei klisjéar. I denne oppgåva skal de finne mykje brukte trekk ved musikkvideoar, og bruke dei til å spele bingo.
Videoen "What they do" med The Roots frå 1995 handlar nettopp om slike klisjéar, spesielt i videoar i hiphop-sjangeren. Det kan vere fint å sjå denne videoen først, for å komme i gang med arbeidet med å identifisere musikkvideoklisjéar som kan brukast i bingo-spelet.
Sjå musikkvideoen The Roots: What they do (with text) på YouTube, og lag ei liste over klisjéane som denne parodien peiker på.
Sjå musikkvideoen T-Section: Grensen på YouTube. Kjenner de igjen motiv og verkemiddel frå The Roots-videoen i denne? Noter òg nye verkemiddel og motiv som de legg merke til i "Grensen".
Gå saman i par og vel to musikkvideoar som de har lyst til å sjå nærare på. Kriterium for utveljing kan vere at de meiner han er veldig typisk for si tid, for ein musikk-sjanger, eller at han er populær akkurat no.
Noter verkemiddel og motiv som de ser i musikkvideoane de har valt.
Filer
- Bingobrett(DOCX)
- Bingobrett(PDF)
Filer
- Tomme bingobrett(DOCX)
- Tomme bingobrett(PDF)
Del ut bingobretta i klassen. De kan spele i par, mindre grupper eller individuelt. Spel musikkvideoar frå lista med videoar som klassen har valt ut i punkt c over.
Spelereglar
Kryss av for klisjéane du støyter på i dei ulike videoane.
I feltet med stjerna kan du fylle ut ein ny klisjé om du oppdagar det undervegs.
Du har bingo når du har fylt ut ei rad vassrett, loddrett eller diagonalt.
Når du har bingo, roper du det ut i klasserommet og seier kva klisjéar du har funne.
Spelet kan vare så kort eller lenge de ønsker: til første "bingo", til alle har fått bingo, eller til første fullt utfylte brett.
Etter å ha spelt musikkvideobingo vel de ein klisjé som de skal analysere nærare i par eller individuelt. Diskuter og reflekter over desse spørsmåla:
Korleis blir klisjéen brukt i dei ulike videoane de har sett på?
Korleis tolkar de funksjonen til eller betydninga av klisjéen? Skapar han bestemde stemningar, formidlar han bestemde verdiar, eller signaliserer han bestemde identitetar eller tilhøyrsel til bestemde grupper?
Kvar trur de klisjéen kjem frå, og kvifor blir han brukt så mykje?