Samhald i vidaregåande skule
Sosial innovasjon handlar om å kunne påverke eigne omgjevnader ved å finne løysingar på utfordringar eller problem. Dette kan vere problem som er knytt til miljømessig berekraft eller til sosiale problem. Ein sosial entreprenør er ein person som medvite tek tak i eit bestemt samfunnsproblem og etablerer ei ny løysing.
Kom opp med ein idé til eit produkt eller ei teneste som kan auke samhald og inkludering i klassen eller på skulen. Samarbeid med to til fire andre medelevar.
- Kreativitet og problemløysing. Bruk ein eller fleire av dei kreative metodane tankekart, idédugnad eller kreativ dialog. Her kan du få tips til idéutvikling.
- Visualiser. Teikn enkle skisser, illustrasjonar eller modellar for å vise idéen dykkar. Du kan til dømes teikne skisser for hand, lage ein digital illustrasjon, lage ein prototype i papp eller skrive ut ein prototype med 3D-skrivar.
- Pitch. Presenter idéen dykkar på 60 sekund for resten av klassen. Her kan du få gode tips til din pitch.
- Vurdering. Vurder eigen og andre sin idé. Kan idéane bli vidareutvikla? Er nokon av idéane i klassen mogleg å gjennomføre? Kjem de på nye idéar når de høyrer kva dei andre gruppene har jobba med? Kan de som klasse realisere ein eller fleire av idéane for å skape auka samhald og inkludering i klassen eller på skulen?
Greta Thunberg realiserte sin idé om skulestreik for klimaet. Du har moglegheit til å påverke eigne omgjevnader positivt. I denne oppgåva har de skapt små eller store, realistiske eller urealistiske idéar som kan skape ein betre skulekvardag i klassen eller på skulen din.
- Kva utfordring eller problem har de teke tak i, og på kva måte vil idéen kunne påverke eigne omgjevnader?
- Kan løysinga fungere på andre arenaer enn skulen?
- Tenk over kva produkt, idé eller konsept innanfor sosial innovasjon som har påverka livet ditt på ein positiv måte.
Kanskje kjem du ein gong til å starte di eiga bedrift? Truleg skal du eller nokon i klassen din bli tilsett i jobbar som enno ikkje finst, arbeide med teknologiar som enno ikkje er funne opp og løyse problem vi enno ikkje veit at vil oppstå. Mange trur då at evna til å ta initiativ, samarbeide og kommunisere, evna til kreativitet og problemløysing blir dei aller viktigaste ferdigheitene du kan ta med deg inn i arbeidsmarknaden i framtida. Dette er ferdigheiter du, gjennom denne oppgåva, har trent på.
- Kva for av ferdigheitene ovanfor har du brukt for å løyse denne oppgåva?
- Kva var viktig å tenkje på når du skulle samarbeide og kommunisere med gruppa di?
- Kva for ferdigheiter trur du blir viktige i ditt framtidige yrke?