Kampanje mot kredittkjøp
Så fort du fyller 18 år, er du myndig. Du kan ta førarkort, stemme ved val, og du bestemmer over din eigen økonomi. Med fridomen kjem det òg ansvar. Når du blir 18 år, får du tilgang på kredittkort og forbrukslån som kan gi deg pengeproblem i lang tid framover.
For å hjelpe unge å unngå å ta opp kreditt- og forbrukslån, ønskjer Forbrukertilsynet å rette ei haldningskampanje mot unge i alderen 17–20 år. Du skal bidra med å utforme ein bodskap som appellerer til ungdom.
Oppdrag
Du skal lage produkt i ei haldningskampanje for Forbrukertilsynet.
Målet er at færre unge skal ta opp forbrukslån og kjøpe på kreditt.
Kampanjen skal gå over to månader.
Du skal utforme ein bodskap og lage skisser til minst to produkt.
- Idémyldring: Sett deg inn i forbrukslån og kredittkjøp. Ta ein titt i uttrekksboksane nedst i denne ressursen. Skriv opp idéar til bodskap, korleis du kan gjere unge interesserte i temaet og korleis kampanjeprodukta kan sjå ut. Skriv eit kort notat eller lag eit tankekart.
- Vel ut eit fokus og lag ein bodskap: Du kan hente inspirasjon frå ein eller fleire av appellformene. Etos handlar om truverd, logos handlar om fornuft, og patos speler på kjensler. Kva trur du treffer ungdommane?
- Beskriv målgruppa og korleis du kan no ho: Unge har mykje å velje i når det gjeld kva dei ønskjer å bruke tida si på. Du har berre nokre få sekund på å få merksemda deira. Korleis kan du få dei til å engasjere seg i kampanjeprodukta dine og bodskapen din?
- Produkt og plassering: Lag skisse til to typar produkt, og finn ut kvar desse bør plasserast. Forklar kvifor desse stadene eignar seg for å bli sett av unge i målgruppa. Set inn avsendar (Forbrukertilsynet) på produktet.
- Oppsummering/avslutning: Presenter for klassen eller skriv ein tekst. Vis fram produkta dine, og forklar kva du tenkte då du laga bodskapen og utforma produktet. Kvar skal det plasserast? Kva grep har du gjort for å appellere til målgruppa? Kva har du lært av prosessen?
Ståande video: Snapchat, Instagram stories eller Facebook stories. (1080x1920px).
App: Skisser ein idé til ein app knytt til temaet, det andre produktet må reklamere for appen.
Digital plakat: til bruk på nettsider eller sosiale medium (Instagram: kvadratisk eller breidde 1080x556 px, Facebook: minimum 1080x1080px).
Trykt plakat: ståande format, til å henge opp eller publisere i blad, avis og magasin (A3).
Trykk på boksane under om "Bakgrunnsinformasjon om forbrukslån" og "Priseksempel: kjøp skuter på kreditt", for å lære meir om forbrukslån og korleis totalsummen aukar drastisk ved bruk av lån utan sikkerheit.