Hopp til innhald

Fagstoff

Forbrukarmakt for berekraft

Som enkeltpersonar kan vi velje å legge om forbruket vårt i ei meir berekraftig retning, men det har større effekt viss mange gjer det same. Vi kan òg prøve å bruke forbrukarmakta vår til å påverke verksemder til å gå i ei meir berekraftig retning.

Tenk over

Er det eit eller fleire av klimatipsa til Radical Broccoli-søstrene som du blei inspirert av? Kva for nokre, i så fall?

Forbrukarmakt og palmeolje

Som forbrukarar kan vi påverke kva for varer og tenester som blir tilbydde. Viss vi er mange nok som går inn for å kjøpe eit produkt eller ein bestemd type vare, vil fleire butikkar kanskje byrje å tilby det. Dermed blir det lettare tilgjengeleg, og endå fleire får moglegheita til å kjøpe det.

I motsett fall kan redusert sal skape merksemd rundt ei bestemd problemstilling. I 2012 blei det sett i gang ein kampanje mot produkt som inneheldt palmeolje. Mange forbrukarar byrja å unngå desse produkta. Produsentane tok signala, og i dag er forbruket av palmeolje redusert med to tredjedelar.

Seks personar ståande på rekke ved sida av kvarandre bak og ved eit bord inne i ein matbutikk. Dei er oppstilte til debatt. Foto."
Opne bilete i eit nytt vindauge

Sweatshop

I Sweatshop-episoden nedanfor ser vi fire ungdommar, mellom dei influensaren Anniken Jørgensen, som reiser til Kambodsja. Dei ønsker å stille krav om openheit om arbeidsforhold i tekstilfabrikkar, med eit mål om å påverke rettane til tekstilarbeidarane.

Tenk over

Er det ei eller fleire saker du er villig til å bruke forbrukarmakta di på? Kva for nokre, i så fall?

CC BY-SASkrive av Elisabeth Thoresen Olseng og Thomas Bedin.
Sist fagleg oppdatert 10.10.2023

Læringsressursar

Marknader, kjøpsåtferd og segmentering