Lag ein plakat om vald i heimen
Merk at oppgåva kanskje kan vere tøff å jobbe med for enkelte.
Lag ein plakat om vald i heimen, og bruk kjenneteikn anten frå ein klassisk eller moderne epoke som verkemiddel for å understreke bodskapen din.
Plakaten har barn og ungdom som målgruppe og skal få utsette barn og unge til å søkje hjelp.
Bestem avsendar sjølv.
Om vald i heimen
Finn ut mest mogleg om temaet. Gjer nettsøk på "vald i heimen", "vald mot barn" og "vald i nære relasjonar". Nasjonalt kunnskapssenter om vald og traumatisk stress (NKVTS) har ein nettstad der de kan finne ein del relevant stoff om temaet.
Visuelle uttrykk av vald
Finn relevante visuelle uttrykk som behandlar temaet vald. Du kan bruke biletsøk på uttrykka presentert over, men finn òg eigne inngangar til visuelt materiale om vald i heimen.
Klassiske og moderne epokar
Finn ut meir om klassiske og moderne epokar. Kva epokar eller stilretningar kan styrke den visuelle framstillinga av temaet "vald i heimen"?
Vel ein epoke som inspirerer deg, og vel verkemiddel herfrå du vil bruke i plakaten du skal lage. Tenk over og bestem deg for kvifor du vel akkurat denne epoken og desse verkemidla.
Diskuter i klassen om det finst grenser for korleis de kan framstille "vald i heimen" i arbeidet de skal jobbe med.
- Arbeid i grupper. Del funn frå førearbeidsfasen. Diskuter kjenneteikn ved epokar og moglege val av verkemiddel. Jobb med å utvikle eigne og andre sine idear. Lag skisser av ulike idear, diskuter og vel retning i arbeidet. Bli òg samde om kor mykje informasjon og kva informasjon de skal ha med på plakatane.
- Arbeid individuelt. Ta eventuelt eigne bilete. Vel kva komposisjonsprinsipp du skal bruke. Ha klart for deg i kva format og i kva(n) kanal(er) plakaten skal publiserast og/eller distribuerast.
Undervegs i prosessen er det nyttig at du, medelevar og/eller læraren stiller spørsmål til arbeidet.
Viser arbeidet ditt
- at "vald i heimen" er temaet?
- at du er orientert om temaet og får klart fram kvar og korleis barn og unge kan søkje hjelp og kva hjelp dei kan få?
- at barn og unge er målgruppa?
- at du bruker verkemiddel og/eller element frå ein bestemd epoke i uttrykkshistoria for å underbyggje tema og bodskap?
- at du har ein bestemd bruk av komposisjonsprinsipp for å gjere bodskapen tydeleg?
- at du held oversikt over kjeldene du har brukt til informasjonen du formidlar og til inspirasjon i arbeidet ditt?
Lever medieuttrykket, dokumentasjon, refleksjon og kjeldeliste etter samråd med læraren.
Hafstad, G. & Augusti, E. (2019). Ungdoms erfaringer med vold og overgrep i oppveksten. En nasjonal undersøkelse av ungdom i alderen 12 til 16 år (NKVTS Rapport nr. 4 2019). Henta 23. mars 2020 frå https://www.nkvts.no/content/uploads/2019/10/rapport_4_19_uevo.PDF