"Gutten" – ei novelle om skilsmisse
Del 1: Les novella og skriv ned førsteinntrykket
Les novella "Gutten" (under).
Skriv ned alt du synest er viktig i denne novella. Det kan til dømes vere
kva kjensler novella vekte i deg
om det var nokon av karakterane du fekk sympati eller antipati for og kvifor
kva du meiner er temaet i novella
Relatert innhald
Del 2: Lag eit relasjonsskjema
Kva forhold har karakterane i novella til kvarandre? Lag ei oversikt der du skriv/teiknar inn korleis forholdet er mellom guten og
mora til guten
stemora til guten
far til guten
Finn sitat i novella som viser korleis relasjonane er mellom dei ulike karakterane.
Dei ulike karakterane har også sine problem. Skriv inn kva problem kvar karakter i novella har.
Del 3: "Gutten" og sympati
Synsvinkelen i novella er lagt til guten. Vi ser altså dei vaksne og problema deira gjennom auga til guten.
Finn sitat i novella som du synest viser barnet sitt perspektiv på vaksne sine problem.
Kva funksjon har det at lesaren ser historia gjennom ein ung gut sine auge?
Guten står midt i ein konflikt mellom mora og far sin. Kva sitat viser at han gjer det?
Kva vil de seie novella fortel om korleis det er å vere eit skilsmissebarn?
Les artikkelen "Sympati" av Tone Selboe (under). Teksten handlar om korleis realistane generelt, og Charles Dickens spesielt, skaper sympati med karakterane sine. Synest de nokon av tankane i artikkelen kan overførast til novella "Gutten"? Grunngi svaret ved å vise til sitat.
Novella sluttar katastrofalt. Kvifor trur de forfattaren har valt denne avslutninga?
Relatert innhald
Del 4: Også ei novelle om omsorgssvikt?
Diskuter i par:
Vil de seie at mor til guten er eigna til å ha omsorg? Grunngi svaret ved å vise til tekstsitat.
Del 5: Å lese gjer deg meir empatisk
Les artikkelen "Skjønnlitteratur kan gjøre oss mer empatiske" på Forskning.no.
Skriv ned: Korleis kan det å lese denne novella få deg til å forstå andre menneske sine kjensler betre?
Byt lapp med ein medelev og les svaret til eleven.
Var det noko i svara de syntest var spesielt godt skrive? Les det høgt for resten av klassen.
Kor mange av dykk les skjønnlitteratur på fritida? Ta ei avstemming i klassen. Diskuter deretter om de les nok skjønnlitteratur.