Film: Noobworks banansjokk
Diskuter i klassen
Sjå på biletet over. Korleis liker de bananane best? Kvar vil de plassere dykk sjølv på "bananskalaen"?
Svar på spørsmålet "Korleis liker du bananane best?" og ta ei handsopprekking. Kva finn de ut? Kva betyding har resultatet i klassen for problemet med matkasting?
Gjett kor mange bananar som blir kasta i gjennomsnitt kvar dag
- i norske butikkar
- i heimane våre
Samanlikn det de gjetta med fasiten nedst på sida. Korleis gjekk det? Gjetta de meir eller mindre enn det som var rett? Kva tenkjer de om at det blir kasta så mange bananar?
- Kaster de mat heime? Kva slags type mat kastar de mest av?
- Kvifor kastar vi så mykje mat, trur de?
- Kvifor blir det kasta så mange bananar?
- Finn ut om det blir like kasta mykje av andre typar mat.
- Kvifor er det problematisk at vi kastar mat?
- Diskuter: Kva tiltak for å kjempe mot matkasting kjenner de til?
- Diskuter påstanden: "Viss maten i Noreg var dyrare, kunne vi redusert mengda mat som blir kasta".
Kva er
dumpster diving
?
Kunne du tenkt deg å prøve
dumpster diving
?
Kva skjer viss "alle" byrjar med
dumpster diving
?
Kva trur de dei som driv med
dumpster diving
prøver å oppnå?
Dumpster diving
er ulovleg. Kvifor – trur de?
Kor mykje er 140 000 bananar?
Kvar dag blir det kasta 140 000 bananar i Noreg. Det er eit stort tal, men kor stort er det eigentleg?
Korleis kan de visualisere 140 000 bananar, slik at vi får eit inntrykk av kor mykje dette eigentleg er?
Diskuter moglege løysingar og gjennomfør nokre av idéane på skulen eller i lokalmiljøet.
- Kva kan de tenkje dykk å finne ut meir om etter å ha sett denne filmen?
- Fekk de nokon idéar til prosjekt de kan gjennomføre på skulen eller heime? Kva skjer til dømes med skulefrukta som ikkje blir eten opp?
- Har de idéar de vil teste ut som kan bidra til at vi kastar mindre mat?
- Å kaste mat er berre ein del av puslespelet om berekraftig mat. Kva andre faktorar speler inn?