a) Koding
Programmet nedanfor gir feilmelding. Kva er feil i kodelinjene?
for in range(1,6)
print(f"Talet er {tal}.")
Fasit
- Det manglar ein variabel rett etter kodeordet for.
- Den første linja må ha eit kolon til slutt.
- Den andre linja må rykkjast inn.
- Variabelen tal er ikkje definert (men blir det dersom han blir sett inn etter kodeordet for på den første linja).
b) Algoritme
Skriv algoritmen til desse kodelinjene.
Løysingsforslag
- Set variabelen tal lik 1.
- Gjer 5 gonger:
- Skriv til skjermen "Talet er <tal>.".
- La tal auke med 1.
c) Forklaring
Forklar med ord kva programmet gjer.
Vi ønskjer å lage eit program som lagar ei utskrift av dei 6 første kvadrattala.
a) Teori
Kva er eit kvadrattal?
Forklaring
Kvadratrota av eit kvadrattal er alltid eit heilt, positivt tal, til dømes er 9 eit kvadrattal fordi kvadratrota av 9 er lik 3. Kvadrattala finn vi ved å ta eit heilt tal og kvadrere det, altså multiplisere det med seg sjølv, eller opphøge det i andre potens.
Eksempel med talet 4 som utgangspunkt:
16 er altså eit kvadrattal.
b) Algoritme
Skriv algoritmen til eit program som kan lage utskrifta
"Kvadrattal nummer 1 er 1^2 = 1"
"Kvadrattal nummer 2 er 2^2 = 4"
og så vidare til og med kvadrattal nummer 6. Hugs å få med forklarande tekstar.
Løysingsforslag
- Skriv til skjermen "Dette programmet skriv ut dei 6 første kvadrattala.".
- Set variabelen tal til 1.
- Gjer 6 gonger:
- Skriv til skjermen "Kvadrattal nummer <tal> er <tal>^2 = (verdien av <tal>^2)".
- La tal auke med 1.
c) Koding
Lag programmet, og test at det fungerer.
d) Algoritme
Vi ønskjer å endre programmet slik at brukaren kan bestemme kor mange kvadrattal som skal skrivast ut.
Endre på algoritmen ovanfor slik at dette blir mogleg.
Løysingsforslag
- Skriv til skjermen "Dette programmet skriv ut dei n første kvadrattala.".
- Skriv til skjermen "Skriv inn kva n skal vere:".
- Ta imot talet frå brukaren, og lagre det i variabelen n.
- Set variabelen tal lik 1.
- Gjer så mange gonger som verdien av variabelen n:
- Skriv til skjermen "Kvadrattal nummer <tal> er <tal>^2 = (verdien av <tal>^2)".
- La tal auke med 1.
e) Koding
Lag programmet, og test at det fungerer.
f) Algoritme
Vi ønskjer no at brukaren i tillegg skal kunne bestemme kva for tal vi skal starte med slik at utskrifta ikkje alltid startar med 1 som det første talet.
Skriv algoritmen til eit slikt program.
g) Koding
Lag programmet i f), og test at det fungerer.
Vi ønskjer no å lage eit program som lagar ein verditabell for funksjonen for -verdiar frå og med 0 til og med 10.
a) Teori
Kva er ein verditabell?
Forklaring
Sjå til dømes teorisida "Funksjonsomgrepet. Definisjonsmengde og verdimengde".
b) Algoritme
Skriv algoritmen til eit slikt program.
Tips
Verditabellen kan sjå slik ut:
Løysingsforslag
- Skriv til skjermen "Dette programmet lagar ein verditabell til funksjonen .".
- Skriv til skjermen "x f(x)".
- Set variabelen x lik 0.
- Gjer 10 gonger:
- Rekn ut 4·x – 3 og set resultatet lik variabelen f_x.
- Skriv til skjermen "<x> <f_x>".
- La x auke med 1.
Her betyr "<x>" at det er verdien av variabelen x som skal skrivast ut. Det er tilsvarande for <f_x>.
c) Koding
Skriv koden til programmet. Køyr programmet, og kontroller at det fungerer.
Løysingsforslag
print(f"Dette programmet lagar ein verditabell "
f"til funksjonen f(x) = 4x – 3.")
print(f"x f(x)")
for x in range(0, 11):
f_x = 4 * x - 3
print(f"{x} {f_x}")
d) Algoritme
Vi ønskjer no at brukaren skal kunne bestemme kva for intervall x-verdiane skal gå mellom i verditabellen.
Skriv algoritmen til eit slikt program.
e) Koding
Skriv programkoden til algoritmen i d), og køyr programmet til slutt for å sjå at det fungerer.
f) Algoritme
Programma i denne oppgåva så langt lagar verditabellar der avstanden mellom x-verdiane er 1. Vi ønskjer no at brukaren skal kunne bestemme denne avstanden slik at det til dømes kan gå an å lage ein verditabell med x-verdiane 100, 200, 300, 400 og 500.
Skriv algoritmen til eit slikt program.
g) Koding
Skriv programkoden til algoritmen i f), og køyr programmet til slutt for å sjå at det fungerer.
Tips
Her får vi bruk for å la teljevariabelen i for-lykkja gå i andre steg enn 1.