Kanalar, måling og val av kanalar - Marknadsføring og innovasjon (SR-SSR vg1) - NDLA

Hopp til innhald
Fagartikkel

Kanalar, måling og val av kanalar

Dei fleste av oss er i kontakt med fleire kanalar kvar dag. Kvar gong vi bruker tid i sosiale medium, ser på tv, besøker ein nettstad eller høyrer podkast, oppsøker vi ein kanal. Slike kanalar – og det vi kan måle frå aktiviteten der – bruker vi i planlegginga og utføringa av marknadsaktivitetar.

Kva er ein kanal?

Med kanal i denne samanhengen meiner vi ein marknadsføringskanal. Det er eit samband mellom bedrifta som sendar og personen som får ein bodskap. Kanalar er altså ulike medium vi kan bruke til å kommunisere med kundane våre eller potensielle kundar i målgruppene våre.

Det finst mange ulike kanalar

  • tv, nett-tv og YouTube
  • radio og podkast
  • sosiale medium som Facebook, Instagram, LinkedIn og Snapchat
  • nettsider og bloggar
  • influensarar
  • nyheitsbrev på e-post
  • postkassereklame
  • telefon
  • papiraviser og nettaviser
  • messer og konferansar
  • reklameplakatar i offentlege rom

Kva slags kanalar skal vi velje?

Det er mange kanalar å velje mellom, og det kjem stadig nye til. Kva slags kanalar vi skal velje, er avhengig av fleire forhold:

  • I kva slags kanalar finn vi målgruppene våre?
  • I kva slags kanalar når vi flest i målgruppene til ein lågast mogleg pris? Kvar får vi mest igjen for pengane?
  • I kva slags kanalar kan vi forvente å få best respons på aktivitetane våre?

Her finst det ingen fasit. Medievanane våre forandrar seg heile tida. Det som var ein god kanal for å nå yngre brukarar i går, er kanskje den beste kanalen for ei meir vaksen aldersgruppe i morgon. La oss sjå på eit døme med tal frå Ipsos SoMe-tracker:

  • I fjerde kvartal av 2016 var det blant personar i Noreg over 60 år berre 23 prosent som hadde ein profil på Snapchat.

  • I 2017 hadde prosentdelen i same aldersgruppe auka til 33 prosent.

  • I 2019 hadde prosentdelen auka til 41 prosent.

Tala viser ein auke på 64 prosent i løpet av tre år i denne aldersgruppa. Det fortel oss noko om kor raskt medievanar kan forandre seg.

Utvikling i bruk av sosiale medium

Tala i tabellen under er henta frå Ipsos' SoMe tracker. Prosentdelen i befolkninga over 18 år med profil på tenesta ("Profil") blir vist for kvart år. For åra 2021 til 2023 blir det i tillegg vist dagleg bruk ("Bruk") i befolkninga over 18 år.

Some-vanar i Noreg, 2016–2023. Tal i prosent frå Q4

Sosialt medium

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022

2023

Profil

Profil

Profil

Profil

Profil

Profil

Bruk

Profil

Bruk

Profil

Bruk

Facebook

81,6

85,6818283826582678265

Messenger

704373477548

Snapchat

54,9

59,8596364644365506752

Instagram

44,9

54,4525860623962396643

YouTube

37,8

42,1404542462945304828

Twitter / X

27,3

29,42427272792810279

Pinterest

15

20182425251225132813

LinkedIn

29,2

29,8282829281527123014

TikTok

211430212919

Kanalar og målgrupper

Gjennom marknadsundersøkingar og statistikk frå dei ulike kanalane kan vi følge med på korleis folk sine medievanar og brukaråtferda deira endrar seg. Dette kan hjelpe oss med å velje rett kanal for å nå målgruppene våre.

Statistisk sentralbyrå og Norsk mediebarometer

Statistisk sentralbyrå (SSB) gjennomfører årleg ei undersøking av folks medievanar. Ho blir kalla Norsk mediebarometer. Her finn vi mykje informasjon om folk sine medievanar. Vi kan mellom anna sjå tal for bruk av medium etter kjønn, alder og utdanning. Som biletet under viser, var det ifølge undersøkinga berre 21 prosent av befolkninga i Noreg som las papiraviser kvar dag i 2022, mot 84 prosent i 1991.

Ipsos SoMe-tracker – bruk av sosiale medium

Eit anna verktøy som kan hjelpe oss til å velje rett kanal, er Ipsos SoMe-tracker. Her finn vi statistikk over folk sin bruk av sosiale medium. Statistikken blir oppdatert kvart kvartal (kvar tredje månad). Oversikta som er avbilda nedanfor, viser kor stor del av den norske befolkninga som bruker dei ulike sosiale media dagleg. I fjerde kvartal av 2023 var Facebook det mest brukte sosiale mediet i Noreg.

Vi kan òg hente ut detaljert informasjon om kor mange personar som har ein profil i kvart enkelt medium, og kor mange som bruker mediet dagleg, fordelt på kjønn og aldersgrupper. Biletet under viser slik informasjon for Facebook:

Når vi veit meir om folk sine medievanar, er det er òg enklare å velje rett kanal.

Korleis er folk sine medievanar i dag?

Finn oppdaterte tal hos SSB og Ipsos.

Kjelder

Ipsos. (2023). Ipsos SoMe-Tracker Q4'23. https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/publication/documents/2024-02/Ipsos%20SoMe-tracker%20Q4%202023_0.pdf

SSB. (2022). Norsk mediebarometer, 2022. https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/tids-og-mediebruk/artikler/norsk-mediebarometer-2022/_/attachment/inline/4ad399af-6682-4541-be85-1f459b611c10:9e1b953273ade9df9901d8690c46331531cc3f8b/SA172-rettet230124.pdf Norsk mediebarometer, SSB

Skrive av Annette Pemmer og Trine Malde. Rettshavar: Synlighet
Sist fagleg oppdatert 09.04.2024