Kroppsleg læring og parkour, økt 2
Opplegget som er presentert under, er eit forslag på tre økter med parkour med ein tenkt progresjon. Det inkluderer òg videoar med øvingsutval der du kan velje ut frå ditt eige nivå. Det er lagt vekt på at opplegget skal bidra til utforsking, refleksjon og undring, aleine, i par og i grupper.
I denne økta skal du jobbe med det same som du gjorde i økt 1. No er du kjend med dei ulike øvingane, stasjonane og utstyret, og du får høve til å øve og prøve endå meir.
QR-kodar finn du nedst i ressursen.
Rørsle over golvet: Sjå video.
Hinderløype: Set ut utstyr i gymsalen. Dette kan vere plassert som i biletet under, slik at de kan gå rett over i neste aktivitet, eller på ein heilt annan måte. Suppler gjerne med matter og rockeringar så det går an å komme seg rundt i ulike retningar. Unngå å tråkke på golvet.
Sisten i hinderløypa: To–tre stykke "har" sisten samtidig. Når nokon blir tekne, er det deira tur til å "ha" sisten.
Stasjonsøvingar: Fordel dykk på dei same seks stasjonane som første økt. Berekn rundt fem minutt per stasjon. Jobb saman i grupper. Gi kvarandre tips og tilbakemeldingar. Hugs å sikre kvarandre. Bruk gjerne filmane under som inspirasjon til stasjonsøvingane.
Stasjon 1: Springe på vegg
Her skal du prøve å springe på veggen, eller gjere ein "tic tac", som det heiter på parkour-språket. Sjå på videoen over og prøv trinn for trinn. Bruk gjerne ein kasse eller ei skumpute i starten.
Korleis kan du utfordre deg sjølv på denne stasjonen?
Kva må du gjere med kroppen for å få til å "springe" på veggen?
Stasjon 2: Springbrett og skumkasse
Her skal du ved hjelp av springbrett hoppe over skumkassane på ulike måtar.
Kor mange ulike måtar klarer du å komme deg over skumkassane på? Bruk gjerne video som inspirasjon.
Har du ein favorittmåte å hoppe på? Forklar dette hoppet, kva gjer du med armar og bein?
Stasjon 3: Bom
Her skal du trene på å komme deg gjennom, over eller under bommen, eller ein kombinasjon av desse.
Legg merke til kvar du plasserer hendene og føtene. Tilpass farten og utstyret etter eige nivå.
Gå saman to og to i grupper, prøv å beskrive kva de får til på denne stasjonen, og kvifor de får det til.
Stasjon 4: Hopp og landing
Her skal du trene på å hoppe og lande på ulike måtar.
Kan du komme deg opp i ribbeveggen via benken?
Tør du hoppe ned på tjukkasen?
Tør du hoppe ned frå toppen av ribbeveggen?
Korleis jobbar du med beina i landinga?
Diskuter med partnaren din og finn ut korleis muskulaturen i beina jobbar i landinga, og kvifor det er viktig å fjøre i knea.
Stasjon 5: Presisjon og balanse
Her skal du balansere på benkane og hoppe frå benk til benk og voltpute.
Klarer de å starte frå kvar dykkar side av benken for så å passere kvarandre oppå benken? Diskuter i gruppa kva som fungerer best, og kvifor det fungerer.
Utfordre deg sjølv og medelevane dine til å balansere og hoppe på ulike måtar og med ulike kombinasjonar.
Start med korte mellomrom. Auk avstanden mellom hindera etter kvart som du meistrar øvingane.
Kva enkle tiltak kan du gjere for at det skal vere enklare for deg å balansere på denne stasjonen?
Stasjon 6: Kassar og bukk
Beveg deg frå ein kasse til ein annan, start gjerne på springbrettet.
Kor mange ulike måtar kan du komme deg over kassane på?
Kassane kan byggast opp, og avstanden kan regulerast. Start med låge kassar, auk høgda og avstanden etter kvart.
Kva enkle tiltak kan du gjere for at det skal vere enklare for deg å balansere på denne stasjonen?
Gå saman i grupper på fem–seks elevar.
Reflekter over desse spørsmåla:
Kva synest du at du fekk til i dag? Kvifor fekk du det til?
Var nokon hinder eller stasjonar vanskelege? Kvifor var dei vanskelege?
Tillegg for vg2:
Korleis har du jobba med koordinasjon, styrke, rørsleevne og uthald i dag? Prøv å finne konkrete døme frå stasjonar og rørsler.
Start planlegginga med å lage dykkar eige "run". De skal setje saman ei løype med fire–fem ulike hinder. Vel ut frå eige nivå. Hugs at de både skal oppleve meistring og utfordre dykk. Denne løypa skal de setje saman og øve på i neste time. De skal òg planleggje eiga oppvarming.
Filer
- QR-kodar parkour(PDF)