Hopp til innhald

Fagstoff

Kundereisa i eit heilskapleg reiselivsperspektiv

Dagens turistar og reisande forventar å få unike opplevingar og profesjonelle leveransar. Det er derfor mange element som må henge saman for at ein stad skal verke som ein attraktiv og velfungerande destinasjon. Korleis kan vi avdekkje behovet til kundane, slik at vi kan levere eit godt produkt?
Figur som framstiller heile kundereisa – både det som skjer før den fysiske reisa, det som skjer på sjølve reisa, og det som skjer etter reisa. Illustrasjon.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Kundereisa som verktøy

Å sjå på kundereisa kan hjelpe aktørane på eit reisemål med å identifisere behova, krava og forventningane til kundane og dermed òg med å avdekkje kva dei bør prioritere i arbeidet med å utvikle reisemålet.

Ved å bruke kundereisa som verktøy ser ein heilskapen i ei feriereise frå ståstaden til ein turist eller reisande. Turistane er opptekne av det samansette tilbodet dei får, og for å gi dei ei god oppleving må aktørane i reiselivet samarbeide. Kundereisemetodikken er derfor eigna både til å auke verdien for kundane og til å auke verdiskapinga for næringa.

Delingskulturen

I ei tid der vi alle deler mykje av det vi opplever, i sosiale medium, blir leveransane frå reiselivsaktørane evaluerte fortløpande. Forteljingar om spennande opplevingar, fornøgde kundar, reisemål som gir meirsmak, og vellykka feriar blir fanga opp og spreidde både i uformelle (venner og kjende) og formelle kanalar (Tripadvisor og liknande). Informasjon om dårlege opplevingar blir spreidde på same måte.

Ein snakkar derfor om eit "gjennomsiktig" forhold mellom gjestane og tilbodet dei får frå bedrifter og reisemål, og at det å levere godt blir sjølve nøkkelen til suksess.

Marknadsføring

Til dømes er det viktig å sjå korleis dei forventningane som blir skapte gjennom marknadsføringa og kommunikasjonen før reisa, slår ut i sjølve opplevinga ved framkomsten og under opphaldet på destinasjonen. Nyare forsking viser at dei turistane som er best førebudde og kjem til reisemålet sitt med "riktig" førehandskunnskap, er dei som er mest nøgde med det dei opplever.

Reklamefilmen "Svalbard Reiseliv – Lengsel" kort oppsummert

I denne reklamefilmen ser vi ekteparet Berit og Bjarne som har travle dagar og trøtte kveldar. I det siste har Bjarne begynt å finne på ting – rare ting som har med kald luft og blått lys å gjere. Og is. Berit blir bekymra for psyken til Bjarne, men så skjønner ho det. Sjølvsagt! Det er for lenge sidan sist! Neste dag bestiller ho ny tur for dei til Svalbard.

Kunnskap om kundereisa

I reisemålsutviklinga kan vi lage kundereiser for dei ulike målgruppene og "rørslemønsteret deira" både når det gjeld sjølve reisemålet, og når det gjeld bruken av enkelttilbod. Slik kan vi avdekkje kva reisemålet leverer godt og dårleg på. Analysar av kundereiser kan òg vere viktige innspel til innovasjon og utvikling.

Kundereisa bør delast opp i fasar, slik det er gjort i modellen over. Sjølve leveransane på reisemålet skjer først og fremst i fasane framkomst, opphald og avreise. Men for å få ein posisjon som eit attraktivt reisemål må ein òg organisere marknadsarbeidet på ein god måte og levere gode kundeopplevingar før og etter opphaldet. God reisemålsutvikling, med eit godt samarbeid mellom aktørane, varetek altså alle fasane av kundereisa.

Relatert innhald

For å kunne kartleggje kjøpsåtferd må ein kjenne til kundereisa og alle kontaktpunkta til kunden. Då kan ein treffe med marknadsføringa.

Kjelde

Innovasjon Noreg. (u.å.). Håndbok for reisemålsutvikling. https://assets.simpleviewcms.com/simpleview/image/upload/v1/clients/norway/in_handbok_final_online_191115_df8f6ecc-f7ff-4309-848d-884196b6f208.PDF

CC BY-SASkrive av Innovasjon Norge. Rettshavar: Innovasjon Norge
Sist fagleg oppdatert 12.11.2020

Læringsressursar

Det heilskaplege reiselivsproduktet