Hopp til innhald
Fagartikkel

Koplingsskjema dreieretningsvendar

I motorkoplingar bruker vi to ulike koplingsskjema. Desse kallar vi hovudstraumskjema og styrestraumskjema.
Video: Esteban Panza / CC BY-SA 4.0

Hovudstraumskjema

Styrestraumskjema

Styrestraumskjemaet er eit koplingsskjema som viser korleis styringa er kopla saman. Her ligg alle brytarar, lampar og hjelpekontaktar i kontaktorar og motorvern. Styrestraumen er verna av ei 2-fas automatsikring.

  • F3 2-faset automatsikring, Sikrar styrestraumen mot overstraum, primært kortslutning.
  • Termisk vern er eit motorvern med bimetallfunksjon. Det termiske vernet har som oppgåve å verna motoren mot overbelastning. Hvis motoren trekker for mykje straum (lasten tilkopla motoren er for stor), vil vi få ei overbelastning i motoren, og det termiske vernet vil løyse seg ut, slik at ikk,e motoren blir øydelagt.
  • Stoppbrytar, stansar anlegget ved manuell betjening.
  • Startbrytar, starter anlegget ved manuell betjening.
  • Rekkeklemmer, det nyttast rekkeklemmer på alle kablar som går inn og ut av skåpet, dette gjeld óg kablar som går til brytarar og indikatorlamper i døra på skåpet.
Video: Esteban Panza / CC BY-SA 4.0