I motorkoplingar bruker vi to ulike koplingsskjema. Desse kallar vi hovudstraumskjema og styrestraumskjema.
Hovudstraumskjema
Styrestraumskjema
Styrestraumskjemaet er eit koplingsskjema som viser korleis styringa er kopla saman. Her ligg alle brytarar, lampar og hjelpekontaktar i kontaktorar og motorvern. Styrestraumen er verna av ei 2-fas automatsikring.
- F3 2-faset automatsikring, Sikrar styrestraumen mot overstraum, primært kortslutning.
- Termisk vern er eit motorvern med bimetallfunksjon. Det termiske vernet har som oppgåve å verna motoren mot overbelastning. Hvis motoren trekker for mykje straum (lasten tilkopla motoren er for stor), vil vi få ei overbelastning i motoren, og det termiske vernet vil løyse seg ut, slik at ikk,e motoren blir øydelagt.
- Stoppbrytar, stansar anlegget ved manuell betjening.
- Startbrytar, starter anlegget ved manuell betjening.
- Rekkeklemmer, det nyttast rekkeklemmer på alle kablar som går inn og ut av skåpet, dette gjeld óg kablar som går til brytarar og indikatorlamper i døra på skåpet.
CC BY-SASkrive av Steinar Olsen.
Sist fagleg oppdatert 09.09.2020