Hopp til innhald

Fagstoff

Koplingsskjema dreieretningsvendar

I motorkoplingar bruker vi to ulike koplingsskjema. Desse kallar vi hovudstraumskjema og styrestraumskjema.

Hovudstraumskjema

Dreieretningsvendar hovudstraumskjema. Illustrasjon.
Opne bilete i eit nytt vindauge

Styrestraumskjema

Styrestraumskjemaet er eit koplingsskjema som viser korleis styringa er kopla saman. Her ligg alle brytarar, lampar og hjelpekontaktar i kontaktorar og motorvern. Styrestraumen er verna av ei 2-fas automatsikring.

Dreieretningsvendar styrestraumskjema. Illustrasjon.
Opne bilete i eit nytt vindauge
  • F3 2-faset automatsikring, Sikrar styrestraumen mot overstraum, primært kortslutning.
  • Termisk vern er eit motorvern med bimetallfunksjon. Det termiske vernet har som oppgåve å verna motoren mot overbelastning. Hvis motoren trekker for mykje straum (lasten tilkopla motoren er for stor), vil vi få ei overbelastning i motoren, og det termiske vernet vil løyse seg ut, slik at ikk,e motoren blir øydelagt.
  • Stoppbrytar, stansar anlegget ved manuell betjening.
  • Startbrytar, starter anlegget ved manuell betjening.
  • Rekkeklemmer, det nyttast rekkeklemmer på alle kablar som går inn og ut av skåpet, dette gjeld óg kablar som går til brytarar og indikatorlamper i døra på skåpet.
CC BY-SASkrive av Steinar Olsen.
Sist fagleg oppdatert 09.09.2020

Læringsressursar

Dreieretningsvendar