Stop motion-animasjon om immunrespons
Arbeid saman i små grupper, og bli einige om kva prosess knytt til det spesifikke immunforsvaret de vil animere. Her er nokre forslag til prosessar:
korleis immunforsvaret nedkjempar ein bakterie med antistoff
korleis immunforsvaret kjenner igjen og drep virusinfiserte celler
korleis ein vaksine gir oss immunitet
fagocytose og aktivering av T-lymfocyttar
Tips!
Det kan vere lurt å fordele prosessane mellom gruppene i klassen. Då vil de ende opp med ei samling videosnuttar som de kan bruke til å repetere fagstoffet.
Lag eit tankekart eller små skisser som samanfattar det animasjonen skal få fram. Tenk gjennom følgjande:
Kva immunceller deltek i prosessen?
Korleis kjenner immunforsvaret att eit antigen?
Kvar i kroppen skjer det som de illustrerer?
Lag modellar av celler, stoff og mikroorganismar som kan brukast til å illustrere prosessen.
Hugs at ein modell er ei forenkling av verkelegheita. Dette gjer at alle modellar vil ha nokre sterke og nokre svake sider. De må derfor velje kva det er viktig å tydeleggjere i modellen dykkar.
Modelltips!
Start med å lage immunceller, antigenreseptorar og antigen.
- Sidan modellane skal brukast til å lage ein animasjon, må dei ulike komponentane kunne flyttast rundt.
Bruk modellane de har laga, til å setje saman ein animasjonsfilm.
1. Ta bilete
Når du skal lage ein stop motion-animasjon, set du saman mange stillbilete av noko som bevegar seg litt for kvart bilete. Når du speler av bileta raskt etter kvarandre, ser det ut som om motivet bevegar seg.
Fordel arbeidet slik at éin tek bilete, og éin flyttar på dei ulike elementa i modellen.
Opptakstips!
Bruk stativ til mobil eller kamera. Stativa med muffer og klemmer på naturfagrommet eignar seg veldig godt.
Finn ein stad med godt lys.
Bruk manuelt fokus på kameraet. Zoom inn, og still fokuset.
Hald fingeren på utløysarknappen, og dytt varsamt med fingeren utan å ta han av knappen. Slik kan du unngå bevegelsar i kameraet. Mange kamera har også stemmestyrt utløysar.
Bruk ein ryddig og nøytral bakgrunn.
Skal du skrive eller teikne på ark, er det lurt å teipe det fast.
Ta mange bilete, gjerne hundre. Kvart bilete står berre i to ruter.
2. Set saman animasjonen
Når de er ferdige med å ta bilete, legg de dei i ei mappe på eininga dykkar og opnar programmet de skal bruke for å lage stop motion-filmen.
Arranger ei felles videovising i klassen der alle viser fram animasjonane dei har laga. Bruk gjerne eit evalueringsskjema der elevane kan evaluere kvarandre.
Viser animasjonane det som var formålet med oppgåva?
Kva er bra med dei ulike modellane?
Kva forbetringar kan gjerast?
Relatert innhald
Kart og simuleringar er eksempel på modellar som er forenklingar av verkelegheita. Modellane har avgrensa bruksområde og fortel berre delar av sanninga.
Det spesifikke immunforsvaret består av B-celler som produserer antistoff, og T-celler som drep virusinfiserte celler og koordinerer immunresponsen.