Føremålet med observasjon
Observasjon gir deg moglegheit til å få innsikt og forståing for barnet og barnegruppa i det miljøet dei er i. I arbeidet med barn og unge skal du nytte observasjon for å vurdere barnegruppa og trivselen og den allsidige utviklinga til enkeltbarnet.
Vi nyttar observasjon for å få innsikt og forståing for
barnet og barnegruppa
korleis barn opplever livet sitt
korleis det er å vere eit aktivt og handlande barn i institusjonen
korleis miljøet verkar inn på utviklinga og læringa til barn
læringa, samspelet, leiken og trivselen til barn
kva og korleis barn meistrar
kva som er barna sitt potensial og moglegheiter
Observasjon blir òg nytta
for å oppdage barn som treng hjelp og støtte
som grunnlag for samarbeid med barnas føresette og andre instansar
for å hjelpe oss til å få ny kunnskap og utvikle oss sjølve i arbeidet med barn og unge
til refleksjon og vurdering, endring og utvikling av pedagogisk praksis
som utgangspunkt for planlegging av det pedagogiske arbeidet
for å leggje til rette for ein praksis som bidreg til trivsel og allsidig utvikling
Observasjon er ein del av det didaktiske arbeidet. Vi nyttar observasjonar som utgangspunkt for å planleggje det pedagogiske arbeidet i kvardagen til barnet og barnegruppa.
Utfordringar til deg
Kvifor skal vi observere når vi arbeider med barn og unge?
På kva måte kan vi nytte observasjon for å endre og utvikle det pedagogiske arbeidet?
Kva innsikter og forståingar kan du få ved å observere?
Frønes, M. H. (2019). Med blikket som redskap. I M. H. Frønes & V. Glaser (Red.), Praksisbok for barnehagelærerstudenten (s. 79–90). Universitetsforlaget.