Å formulere mål
Eit mål er ein ønskt tilstand eller eit ønskt resultat på eit framtidig tidspunkt. Tydelege mål i ei verksemd viser dei tilsette kva dei skal jobbe mot, og det skal sikre at alle jobbar for å nå dei same måla.
Vi kan skilje mellom to hovudtypar av mål:
kvalitative mål
kvantitative mål
Kvalitative mål er generelle mål som ikkje kan talfestast. Eit døme på eit kvalitativt mål kan vere at "Vi skal bli oppfatta som ei verksemd som fokuserer på berekraftig utvikling".
Kvantitative mål er konkrete og talfesta mål. Eit døme på eit kvantitativt mål kan vere at "Marknadsandelen vår skal aukast til 25 prosent i løpet av neste år".
Overordna mål er langsiktige og strategiske, og måla er med på å realisere visjonen og forretningsideen for ei verksemd. Ei verksemd kan ha overordna mål på område som marknadsføring, produksjon, personale, IKT, forsking og utvikling. Desse måla kan vere kvalitative eller kvantitative. Eit overordna mål kan til dømes vere at "Verksemd x skal vere den største i bransjen målt i talet på kundar".
Marknadsmål er mål verksemda set for marknadsføringsarbeidet, med utgangspunkt i konkurransemidla produkt, distribusjon, pris, marknadskommunikasjon og eventuelt personale.
Smarte mål
For at marknadsmåla skal fungere som gode verktøy for verksemda, må det jobbast grundig med formuleringa av måla. Vi seier gjerne at måla skal vere "SMARTe".
SMART-modellen
S – spesifikke
M – målbare
A – attraktive
R – realistiske
T – tidsavgrensa
Døme på marknadsmål kan vere at
alle produkta våre skal innan år xx vere godkjent CE-merkte
innan fire år skal vi tilby heimkøyring til alle husstandar i Noreg
vi skal til kvar tid vere best på pris
vi skal kvart år skåre betre på kundane si evaluering av marknadskommunikasjonen vår
vi skal bli betre på kundeservice, med 95 prosent fornøgde kundar innan år xx