Finn ein oppdragsgivar
Du har ein del mediekunnskapar og kanskje nokre felt der du er ekstra god. No skal du lage eit tankekart og skrive ned moglege medieproduksjonar du kan tilby. Bestem deg for to til tre medieprodukt som du kan tenkje deg å produsere profesjonelt.
Lag materiell som kan delast, der du fortel litt om deg sjølv og viser kva du kan tilby. Lag flyer eller ei enkel nettside.
Du skal bruke kompetansen din, men også utvikle han og jobbe utforskande. Utforskande betyr at du skal undersøkje teknikkar, setje deg inn i behova til ulike oppdragsgivarar og skape eit nytt uttrykk ved å teste ut ulike teknikkar og avansere frå det du allereie kan.
Du har kanskje allereie fått enkelte oppdrag av vener og kjende, som å ta bilete, lage plakatar eller filme. No er det du som skal ta kontakt med nokon, og tilby hjelp med medieproduksjon.
Her er det lurt å bruke nettverket ditt. Snakk med familie, vener, lærarar, naboar og andre kjende. Er det nokon som treng hjelp med medieproduksjon, eller som veit om nokon som gjer det? Er det lag eller organisasjonar i nærområdet? Eit band i oppstartsfasen eller ein lokal butikk som vil nå fleire kundar? Kanskje nokon treng hjelp med ei nettside eller ein podkast, eller med fotografering, grafisk design eller marknadsføring i sosiale medium?
Når du har funne ein potensiell oppdragsgivar, bør de ha ein samtale om kva dei ønskjer og lage ein avtale før du går i gang med produksjonen.
Avtalen bør vere skriftleg og innehalde følgjande punkt:
Før produksjon bør du avtale følgjande med oppdragsgivar:
kva oppdraget er
fristar
kva skal leverast, når skal det leverast, og korleis skal det leverast
om det skal det vere betaling, og korleis betalinga skal gjerast (honorar, timelønn eller gjennom ungdomsbedrift?)
korleis de skal kommunisere
kreditering
Minst to gonger i prosessen skal du sende over materiale til gjennomsyn, slik at oppdragsgivar kan gi innspel, og du kan gjere nødvendige endringar og justeringar.
Kommuniser på den måten de avtalte i kundeavtalen. Skulle det bli uklarleikar mellom dykk eller om noko blir vanskeleg, involver gjerne lærar/rettleiar.
Vis fram produkta dine til medelev og lærar/rettleiar før du sender dei over, og sjekk at kvaliteten er så god som mogleg. Hugs å bruke eit format som er klar til publisering. Send over på den måten som vart avtalt i kundesamtalen.