Skrivemal som støtte i filmanalyse
Alle skriftlege analysar skal ha ei innleiing, ein hovuddel og ei avslutning. Kvar del bør innehalde kortare avsnitt med mellomtitlar som illustrer poenga i analysen.
I norskfaget får du gode tips til korleis du kan byggje opp eit avsnitt i ein analyse.
Vel gjerne ein av desse fiksjonsfilmane som utgangspunkt for analysen:
Bruk malen nedanfor til å øve deg i å strukturere ein skriftleg filmanalyse.
Skriv samanhengande i malen, og eksporter til slutt dei ulike avsnitta som eit samanhengande dokument. Dette dokumentet må du vidareutvikle og redigere i etterkant.
Problemstilling: Korleis er forteljeteknikk, dramaturgi og verkemiddel med på styre opplevinga di av filmen?
Avgrens: Formuler di eiga problemstilling innleiingsvis som hjelp til å avgrense arbeidet med utforskinga av filmen.
Ikkje alle punkta i malen vil vere like aktuelle. Det kan vere enkelte verkemiddel i ein film som er spesielt viktige. Då bør du utdjupe desse og heller utelate andre. Ein del punkt kan du gjerne slå saman og sjå i samanheng. Er det til dømes ein samanheng mellom bruk av biletutsnitt og dramaturgi? Er lyssetjinga og iscenesetjinga knytte til ein bestemd stil eller sjanger?