Bruk det du har lært om globalisering og kulturell identitet, til å utforske korleis dette heng saman.
Få oversikt over fagstoffet
Les om globalisering og kulturell identitet i fagartikkelen under.
Bruk Cornell-metoden til å notere stikkord som hjelper deg med å få oversikt over innhaldet i artikkelen. Du kan notere med penn og papir eller på skjermen. Eit slikt notat skal innehalde:
- ei setning som oppsummerer det du meiner er hovudspørsmålet eller problemstillinga i artikkelen, heilt øvst i notatet
- eit to-kolonne-notat der du noterer hovudpoeng i teksten og eventuelle spørsmål teksten stiller, i kolonnen til venstre, og detaljar og utdjupingar til dette i kolonnen til høgre
- ei oppsummering av innhaldet i teksten til slutt
Du kan bruke dokumentet under som utgangspunkt.
Filer
Relatert innhald
Utforsk global ungdomskultur
I artikkelen om globalisering og kulturell identitet møter du denne påstanden:
«På grunn av internett har vi fått ein eigen global ungdomskultur, der unge på tvers av landegrenser har meir til felles med kvarandre enn dei har med vaksne frå heimstaden sin.»
- Jobb i par eller grupper med å finne minst tre døme på dette.
- Del det de har funne, i klassen.
- Diskuter: Har globaliseringa mest positive eller negative konsekvensar for ungdomar i dag?
Utforsk «somewheres» og «anywheres»
- Kan du bruke «somewheres»-omgrepet for å beskrive den kulturelle identiteten til ungdomane i NRK-artikkelen under?
NRK: – Jeg lurte på om det var Vegvesenet som var her - Kan du bruke «anywheres»-omgrepet om Usman Mushtaq, som du møter i NRK-artikkelen under? NRK: Jeg har motvillig fornærmet mange
- Kan du finne døme på offentlege personar som kan beskrivast som «anywheres» og «somewheres»? Del forslaga i klassen, og grunngi kvifor de meiner etiketten passar.
- Diskuter: Kan disse to omgrepa beskrive noko som eksisterande kategoriar – som klasse eller motsetningsparet by/bygd – ikkje fangar opp?
- Diskuter: Utelukkar kategoriane kvarandre, eller kan ein vere både litt «somewhere» og litt «anywhere»?
CC BY-SASkrive av Caroline Nesbø Baker.
Sist fagleg oppdatert 23.10.2020