Uforsk språkfunksjonar i småprat
Før du set i gang med oppgåva, er det nyttig å lese artikkelen om språkfunksjonar. Gå gjerne saman i par etter at de har lese kvar for dykk, og samarbeid om gode forklaringar på dei tre ulike språkfunksjonane de finn i artikkelen. Del forklaringane med klassen, slik at de er sikre på at alle forstår kva dei ulike funksjonane går ut på.
Relatert innhald
Kommunikasjon er mykje meir enn å berre overføre informasjon. Kva andre funksjonar har språket i kommunikasjonen?
Gå saman i grupper på tre.
Improviser dei tre situasjonane under i rollespel.
To av dykk speler rollene, mens den tredje observerer samtalen. Byt på rollene etter kvar situasjon.
- Du ventar på ein buss som er veldig forseinka og byrjar å snakke med ein annan person som ventar saman med deg. De to er dei einaste på busstoppet.
- Det er munnleg eksamen, du helser på sensor som presenterer seg sjølv.
- Du møter ein veldig berømt person som du beundrar i heisen og får snakke med hen i to minutt.
Den som observerer, ser etter ulike språkfunksjonar i samtalen, og deler dette med dei andre etter at rollespelet er ferdig.
Var det nokre fellestrekk i samtalane når det gjaldt korleis de brukte språket til dei ulike funksjonane? Kva var ulikt? Kva faktorar kan forklare likskapane og forskjellane?
Er det nokon språkfunksjonar som hender oftare enn dei andre i denne typen samtalar?
Var rollespela representative for korleis småprat går føre seg i røynda? Viss ikkje, kva kan vere forklaringar på dette?