Lei av å bli lurt?
I bloggposten "Fordi det er 'vesentlig' ..", publisert 16. april 2012, skreiv tidlegare redaktør i VG Bernt Olufsen dette:
Skolepensum i journalistikk tilsier at det er kravet til vesentlighet som skal styre hva slags oppmerksomhet og spalteplass ulike saker får i media. Men norske medier løper i stadig raskere tempo bort fra kravet til vesentlighet i journalistikken. Det er antallet "klikk" som teller.
[…]
Nettavisenes førstesider bygges bevisst opp i en mix av vesentlige nyheter og rene underholdningssaker. På nettet blir du utsatt for en lokkejournalistikk i beste supermarkedsstil, hvor vekslingen mellom informasjon og avslapning oppleves som attraktiv for leseren. Trafikken øker vesentlig." (Olufsen, 2012)
- Studer nettavisa Slik & derfor. Kva slags avis er dette?
- Kva er felles for dei sakene som ligg på framsida til denne nettavisa?
- Vel ut tre saker som du meiner er vesentlege. Lag alternative overskrifter med vekt på saklegheit og informasjon.
- Presenter forslaga dine for resten av klassen. Be om tilbakemelding på kva for overskrifter medelevane dine ville valt å klikke på, overskriftene dine eller dei avisene valde i utgangspunktet.
- Lag ei liste over saker som du meiner er typiske "lokkesaker" i fem norske nettaviser. Kva er felles for desse sakene?
- Kva er felles for måten overskriftene er utforma på?
- Kor på nettsida er sakene plasserte?
- Kvifor trur du sakene er plasserte akkurat der?
Relatert innhald
Avisene treng inntekter. Derfor blir lansert stadig nye produkt i grenselandet mellom redaksjonell tekst og reklame.
Digitalisering utfordrar tradisjonelle medieøkonomiske modellar som byggjer på sal av fysiske eksemplar.