Media i massesamfunnets tidsalder 1920–1950
I 1920-åra blei radioen etablert som det tredje store massemediet i Noreg. Drivkreftene bak utviklinga var ivrige radioamatørar. Dei etablerte radioselskap i dei største byane og fekk einerett på radiosendingar.
I 1933 blei NRK oppretta som eit statleg, lisensfinansiert selskap med monopol på kringkasting i Noreg. Dei første åra blei drifta delvis finansiert av reklame. Samtidig blei Televerket pålagt å byggje ut kringkastingsnettverket i landet.
Radioen nådde eit større publikum enn avisene og filmen. I 1940 hadde halvparten av norske hushald radio, men dei aller fleste apparata blei inndregne av tyske myndigheiter. Då frigjeringa kom, blei det derfor stor etterspurnad etter radioapparat. No kunne folk over heile landet lytte til same program samtidig. Det styrka samhaldet i det norske folket i gjenreisingstida etter krigen. 1950-talet blei gullalderen for radioen i Noreg.
1920- og 1930-åra var prega av økonomisk nedgang, noko som førte til stagnasjon på avisfronten. I utlandet gjorde bulevardavisene, eller populæravisene, stor lykke som ein del av den massedistribuerte populærkulturen. Slike aviser fekk ikkje rotfeste i Noreg. Her rådde dei gamle, gode partiavisene grunnen.
Sjølv om radioen blei eit populært medium, var det i avisene den politiske debatten gjekk føre seg. I radioens første år var partipolitikk bannlyst i radio. Tanken var at radioen hadde ei så sterk mobiliserande kraft at politiske bodskapar ville splitte befolkninga. Men avisene heldt fram som einsidige talerøyr for ulike politiske parti.
Media hadde no vakse seg så store at vi kan snakke om ein eigen medieindustri. Ein viktig økonomisk føresetnad var utviklinga av reklame i aviser, tidsskrift, kino og radio. For avisene blei reklameinntektene etter kvart like viktige som salsinntektene.
Første halvdelen av 1900-talet var prega av store samfunnsomveltingar i Europa. Media blei bevisst brukte for å påverke folkemassane, og derfor snakkar vi om massemedia og massekommunikasjon. I tida før og under andre verdskrigen blei propaganda eit viktig våpen for makthavarane. Visuelle medium, som plakatar og filmar, eigna seg spesielt godt når målet var å appellere til kjensler og mobilisere massane til handling.