Synet på barn og utviklinga til barn - Pedagogisk arbeid (HS-BUA vg2) - NDLA

Hopp til innhald
Oppgave

Synet på barn og utviklinga til barn

Oppfatningane dine om barn og barndom påverkar korleis du møter og behandlar barn. Synet på barn har endra seg, det ser vi i forsking, litteratur, i lovverket og i rammeplanen.

Oppgåver

  1. Tenk tilbake til din eigen barndom: Korleis meiner du synet på barn og barndom var då?
  2. I dag blir barndom sett på som ein verdi i seg sjølv.

    1. Kva inneber det at barndommen blir sett på som ein verdi i seg sjølv, og ikkje berre ein fase som barnet skal igjennom for å bli vaksen?
    2. Kva meiner du dette har å seie for arbeidet ditt med barn og unge?
  3. Barn har rett til medverknad i eige liv.

    1. Kva betyr medverknad?
    2. Kva betyr det at barn har rett til medverknad?
    3. Kva har retten til barn til medverknad å seie i arbeidet ditt med barn og unge?
  4. Kva har det å seie for arbeidet ditt som barne- og ungdomsarbeidar at du ser på barnet som eit likeverdig subjekt med eigne intensjonar og opplevingar?
  5. Livet til barn blir påverka av omgivnadene, men barn påverkar òg sine eigne liv. Kva betyr dette?
  6. Vi vurderer barn som kompetente og utforskande, og dei medverkar aktivt i å skape sin eigen kunnskap.

    1. Korleis kan du leggje til rette for at barn får vere aktive, utforske og skape sin eigen kunnskap i samspel med andre i barnehage, skule/SFO eller fritidsklubb?
    2. På kva måtar kan handlingane og reaksjonane dine påverke utforskinga til barn? Lag ei liste over kva handlingar og reaksjonar som bidreg positivt.
  7. Lag ei liste over aktivitetar der barn og unge får vere aktive og utforske i samspel med andre. Skriv kva utviklingsområde dei ulike aktivitetane kan stimulere. Hugs at ein aktivitet kan stimulere fleire sider eller utviklingsområde hos barnet.
  8. I rammeplanen for barnehagar står det at barna skal møtast som individ, og vaksne skal ha respekt for opplevingsverda til barnet. Korleis kan du vise respekt for opplevingsverda til barnet?
  9. Tidlegare tenkte nokon at barn var passive mottakarar av kunnskap, og at det var dei jobben til dei vaksne å fylle på med kunnskap. Ser du nokre trekk frå dette synet i dagens skule?
  10. Kva har dialogen å seie for læring og utvikling?
  11. Planlegg, gjennomfør og evaluer ein aktivitet der barn får utforske i samspel med andre.

    1. Vel sjølv institusjon og alder på barna.
    2. Skriv kva du vil gjere, og korleis du vil gjere det, og grunngi vala dine.
    3. Beskriv i planen korleis du som vaksen bør opptre for å fremje lysta til barn til å utforske.
    4. Gjennomfør aktiviteten i klassen, i praksis eller inviter barn til skulen.
    5. Evaluer gjennomføringa.
Skrive av Siv Stai.
Sist fagleg oppdatert 09.02.2021