Oppgave
Synet på barn og utviklinga til barn
Oppfatningane dine om barn og barndom påverkar korleis du møter og behandlar barn. Synet på barn har endra seg, det ser vi i forsking, litteratur, i lovverket og i rammeplanen.
- Tenk tilbake til din eigen barndom: Korleis meiner du synet på barn og barndom var då?
I dag blir barndom sett på som ein verdi i seg sjølv.
- Kva inneber det at barndommen blir sett på som ein verdi i seg sjølv, og ikkje berre ein fase som barnet skal igjennom for å bli vaksen?
- Kva meiner du dette har å seie for arbeidet ditt med barn og unge?
Barn har rett til medverknad i eige liv.
- Kva betyr medverknad?
- Kva betyr det at barn har rett til medverknad?
- Kva har retten til barn til medverknad å seie i arbeidet ditt med barn og unge?
- Kva har det å seie for arbeidet ditt som barne- og ungdomsarbeidar at du ser på barnet som eit likeverdig subjekt med eigne intensjonar og opplevingar?
- Livet til barn blir påverka av omgivnadene, men barn påverkar òg sine eigne liv. Kva betyr dette?
Vi vurderer barn som kompetente og utforskande, og dei medverkar aktivt i å skape sin eigen kunnskap.
- Korleis kan du leggje til rette for at barn får vere aktive, utforske og skape sin eigen kunnskap i samspel med andre i barnehage, skule/SFO eller fritidsklubb?
- På kva måtar kan handlingane og reaksjonane dine påverke utforskinga til barn? Lag ei liste over kva handlingar og reaksjonar som bidreg positivt.
- Lag ei liste over aktivitetar der barn og unge får vere aktive og utforske i samspel med andre. Skriv kva utviklingsområde dei ulike aktivitetane kan stimulere. Hugs at ein aktivitet kan stimulere fleire sider eller utviklingsområde hos barnet.
- I rammeplanen for barnehagar står det at barna skal møtast som individ, og vaksne skal ha respekt for opplevingsverda til barnet. Korleis kan du vise respekt for opplevingsverda til barnet?
- Tidlegare tenkte nokon at barn var passive mottakarar av kunnskap, og at det var dei jobben til dei vaksne å fylle på med kunnskap. Ser du nokre trekk frå dette synet i dagens skule?
- Kva har dialogen å seie for læring og utvikling?
Planlegg, gjennomfør og evaluer ein aktivitet der barn får utforske i samspel med andre.
- Vel sjølv institusjon og alder på barna.
- Skriv kva du vil gjere, og korleis du vil gjere det, og grunngi vala dine.
- Beskriv i planen korleis du som vaksen bør opptre for å fremje lysta til barn til å utforske.
- Gjennomfør aktiviteten i klassen, i praksis eller inviter barn til skulen.
- Evaluer gjennomføringa.