Planlegg og vurder ei oppslukande nyheitsforteljing - Medie- og informasjonskunnskap 2 - NDLA

Hopp til innhald
Arbeidsoppdrag

Planlegg og vurder ei oppslukande nyheitsforteljing

Oppslukande journalistikk ("immersive journalism") er ei nemning som blir brukt om nyheitsforteljingar som tek i bruk 360-gradarsvideo og ulike former av virtuell verkelegheit (VR). Du skal no gjennomføre planleggingsfasen for ein slik produksjon.

Fase 1: Planlegging

Du skal no planlegge ei oppslukande nyheitsforteljing der du tek i bruk både skriftleg tekst, 360-gradarsvideo og ulike former av virtuell verkelegheit (VR). Nyheitsforteljinga skal publiserast i ei nettavis.

Du kan sjølv velje kva nyheitsforteljinga skal handle om.

Planen din skal innehalde

  • ei skildring av korleis du vil vinkle saka

  • ei skildring av korleis du vil gjennomføre researchfasen

  • ei oversikt over aktuelle kjelder du vil bruke

  • ei oversikt over intervjuobjekt, medverkande og locations

  • eit stikkordmanus for den skriftlege delen av nyheitsforteljinga

  • eit biletmanus som grovt skisserer korleis du vil legge til rette ein 360-gradarsvideo

  • ei skildring og ei visuell skisse som viser korleis du vil ta i bruk virtuell verkelegheit som ein del av nyheitsforteljinga

Fase 2: Vurder planen din kritisk

I neste fase skal du gjennomføre ei kritisk vurdering av planen din ut frå det du veit om oppslukande journalistikk og ny teknologi. Lag eit notat som beskriv

  • korleis og i kva grad du har sørgt for at mottakarane har fått ei rolle i nyheitsforteljinga du har planlagt

  • kva verkemiddel du har valt for å skape kjenslemessige band til menneska, hendingane og stadane historiene handlar om

  • etiske problemstillingar som du har teke stilling til i planlegginga av nyheitsforteljinga

  • kvifor mottakarane vil oppleve nyheitsforteljinga di som innovativ og engasjerande

Relatert innhald

Fagstoff
Digital og innovativ journalistikk

Teknologi og digital medieutvikling har fått store konsekvensar for journalisten. Innovasjon og nyutvikling står sentralt i norske mediehus i dag.

Skrive av Ragna Marie Tørdal.
Sist fagleg oppdatert 07.04.2022