Følg ein debatt - Medie- og informasjonskunnskap 2 - NDLA

Hopp til innhald
Oppgave

Følg ein debatt

A. Debatt i kommunen

Finn fram til eit tema som blir diskutert i kommunen din akkurat no, ei aktuell sak som mange har meiningar om. Følg denne saka og vis kor og korleis ho blir debattert. Lag ein presentasjon der du viser følgjande:

  • Litt om saka og bakgrunnen.
  • Utviklinga i saka: Kor ho blir diskutert og kva som kjem ut av diskusjonane.
  • Di vurdering av denne prosessen.

PS. Dersom du ikkje har høve til å bruke tid til å følgje ein slik prosess i nåtid, kan du ta for deg ei sak som er ferdig debattert og avgjort, der du nøstar tilbake i prosessen. Dette kan du gjere ved å bla i aviser (papiraviser og nettaviser) og snakke med folk som var involverte i saka.

B. Debatt på nett

Finn fire saker i to ulike nettaviser, der mange har kome med innlegg i kommentarfeltet. Studer kommentarane og gje ei vurdering av dei. Du kan mellom anna finne ut om dette:

  • Kven er deltakarane i kvar av diskusjonane? (Kjønn, alder, politisk eller anna gruppetilknyting.)
  • Kva kjenneteiknar kvar av diskusjonane? (Er innlegga saklege? Er det lange, forklarande innlegg eller korte setningar? Held ein seg til saka? osb.)
  • Korleis utviklar diskusjonane seg? (Sklir dei eventuelt ut på nokon måte? Korleis?)
  • Er det skilnader mellom innlegg frå anonyme og frå namngjevne personar? Kva går skilnadene eventuelt ut på?
  • Er det skilnader mellom ulike nettaviser på korleis debattane går føre seg?
  • Følgjer deltakarane dei reglane som er sett for debattane?
  • Har debattane moderatorar ?
  • Tykkjer du debattar i nettavisene bør ha moderatorar? (Grunngi svaret ditt.)

Relatert innhald

Fagstoff
Eg vil delta - kor er debatten?

Viss du er ein av dei som vil bruke ytringsfridomen din til å diskutere med andre, har du mange kanalar å velje mellom.

Fagstoff
Ytringsansvar for dei stemmelause

Det finst menneske som ikkje kan ytre seg, eller sjeldan blir lytta til. Vi har alle eit moralsk ansvar for å vere stemma til dei stemmelause.

Skrive av Trude Løvskar. Rettshavar: Senter for nye medier, Høgskolen i Bergen
Sist fagleg oppdatert 05.03.2017