Etiske problemstillingar i fiksjon og underhaldning - Vurder etikken i ulike TV-konsept - Medie- og informasjonskunnskap 2 - NDLA

Hopp til innhald
Læringssti

Du er no inne i ein læringssti:
Etiske problemstillingar i fiksjon og underhaldning

Oppgåve

Vurder etikken i ulike TV-konsept

I denne oppgåva skal de gjennomføre ei medieetisk vurdering av nokre populære TV-konsept. Kva for nokre etiske utfordringar må programskaparane ta stilling til undervegs i produksjonen? Kva konsekvensar kan programma få for deltakarane og dei som blir omtalte?

Gruppearbeid

Del klassen inn i grupper. Kvar gruppe gjer ei etisk vurdering av to av desse TV-konsepta. Vel konsept med ulik profil. (Nokre kanaler krev innlogging).

Vurderingsgrunnlag

  • Kva medieetiske utfordringar kan oppstå i eit slikt TV-konsept?

  • Korleis synest de produsenten har handtert desse utfordringane?

  • Kva konsekvensar kan det få å delta i eit slikt TV-konsept?

  • Kva konsekvensar kan det få for dei som blir omtalte, eller for pårørande eller likesinna?

  • Ville du ha delteke i eit slikt program? Kvifor? Kvifor ikkje?

Klassediskusjon

Gruppene presenterer vurderingane sine for resten av klassen.

Diskuter deretter i samla klasse kva for nokre etiske krav som bør stillast til TV-konsept som skal sendast på norsk fjernsyn.

Relatert innhald

Fagstoff
Reality-TV

Deltakarane i realityseriane opptrer som seg sjølve, ikkje som fiktive personar. Konfliktar er avgjerande for å skape spenning i seriane.

Skrive av Ragna Marie Tørdal.
Sist fagleg oppdatert 21.12.2021