Analyse av multimodale forteljingar - Analyser politiske tekstar i sosiale medium - Medie- og informasjonskunnskap 2 - NDLA

Hopp til innhald
Læringssti

Du er no inne i ein læringssti:
Analyse av multimodale forteljingar

Oppgåve

Analyser politiske tekstar i sosiale medium

Politikarar har dei siste åra lagt stor vekt på å bruke sosiale medium til å formidle debattinnlegg. Ein grunn er at dei ønskjer å nå ut til yngre veljarar. Medietekstane består ofte berre av eit enkelt bilete, grafiske element og korte verbaltekstar.

Oppgåve 1

Analyser denne Instagram-reklamen for Framstegspartiet.

  1. Beskriv portrettet av Frps leiar Sylvi Listhaug. Kva fortel blikk, positur, klesdrakt og biletbakgrunn om Listhaug som person og partileiar?

  2. Beskriv utforminga av logoen til Framstegspartiet. Kva meining les du ut av måten logoen er utforma på?

  3. Gjennomfør ein retorisk analyse av desse tre verbaltekstane:
    Tekst 1: "Ja til streng og ansvarlig innvandringspolitikk. Enig?"
    Tekst 2: "I Norge sier vi nei til kjønnsdeling av undervisning."
    Tekst 3: "Innvandrere må tilpasse seg norsk kultur."

  4. Beskriv samspelet mellom verbaltekstar, fotografi, logo og grafisk utforming. Korleis er form og innhald med på å formidle hovudbodskapen i denne politiske reklameteksten?

Oppgåve 2

Eit mem (engelsk meme) er eit uttrykk som blir kopiert og endra slik at det utviklar seg, før det blir delt vidare. Eit mem kan til dømes kople eit kjent visuelt uttrykk til ein ny verbalbodskap, slik at det får ei heilt ny meining.

  1. Lag ein retorisk analyse av Sylvi Listhaugs Facebook-post ut frå det du veit om mem og samspel mellom bilete og verbaltekst i samansette tekstar. Kommenter også kontrasten mellom portrettbiletet og Facebook-innlegget

  2. Kvifor trur du Listhaugs kommunikasjonsrådgivar utforma innlegget nettopp slik?

  3. Kvifor du trur mange reagerte negativt på dette debattinnlegget?

Skrive av Ragna Marie Tørdal.
Sist fagleg oppdatert 16.02.2022