Sjangrar og format - Refleksjonsoppgåve om sjangrar og format - Medie- og informasjonskunnskap 1 - NDLA

Hopp til innhald
Læringssti

Du er no inne i ein læringssti:
Sjangrar og format

Oppgåve

Refleksjonsoppgåve om sjangrar og format

Har du klart for deg kva som er ulikskapar mellom sjangrar og format?

Oppgåve 1: Gruppeoppgåve

Gå saman i grupper på tre elevar.

Finn eksempel på tre ulike mediesjangrar og gjer greie for typiske sjangertrekk. Bruk gjerne eit skjema som dette i registreringsarbeidet: Eksempel på sjangertrekk.

Del det de har funne ut, med resten av klassen på skulen sitt LMS eller i klassen sin blogg.

Oppgåve 2: Diskusjonsoppgåve

Diskuter i klassen om det går an å seie at det finst gute- og jentesjangrar. Argumenter for kvifor eller kvifor ikkje.

Tips til diskusjonen

Når de argumenterer for standpunkt:

  • Vis til konkrete medieuttrykk innan journalistikk, reklame, informasjon og underhaldning.
  • Vis til sjangertrekk ved innhald, formgiving, føremål og medieuttrykket sin relasjon til verkelegheita.

Oppgåve 3: Eigenvurdering

Gå igjen saman i grupper på tre. Still følgjande spørsmål til kvarandre etter tur (og vent på svar):

  1. Veit du no kva omgrepa sjanger, sjangertrekk og format tyder, eller er det noko du har behov for å få forklart nøyare av dei andre i gruppa?
  2. Trur du at du no kan nytte det du har lært om sjangrar og format når du skal vurdere andre sine medieuttrykk?
  3. Trur du at du no kan nytte det du har lært om sjangrar og format når du skal lage eigne medieuttrykk?
Skrive av Albertine Aaberge og Ragna Marie Tørdal.
Sist fagleg oppdatert 25.04.2018