Definisjonsmengde og verdimengde til funksjoner - Arkivet - NDLA

Hopp til innhald
Oppgave

Definisjonsmengde og verdimengde til funksjoner

3.1.30

Nedanfor har vi teikna grafane av fire funksjonar, f, g, h og j. Finn definisjonsmengda og verdimengda til funksjonane.

a)

vis fasit

Df=-1, 2,  Vf=[0, 4

b)

vis fasit

Dg=-6, 6,  Vg=[-1, 1]

c)

vis fasit

Dh=R,  Vh=[-2, 

d)

vis fasit

Di=R,  Vi=, 5]

3.1.31

Foreslå ei rimeleg definisjonsmengd og verdimengd for funksjonane.

a) Funksjonen f viser temperaturen gjennom eit sommardøgn på Sørlandet.

vis fasit

Df=[0, 24,  Vf=5, 25

b) Funksjonen g viser middeltemperaturen kvart døgn gjennom eit år på Sørpolen.

vis fasit

Dg=[0, 12,  Vg=-60, -30

c) Funksjonen h viser vasstanden i forhold til normalvasstand i Bergen frå ei ”flo-måling” til neste ”flo-måling” .

vis fasit

Dh=[0, 12,  Vh=40, 160

Opplysningar om tidevann og vasstand for Norskekysten hos kartverket.no.

Vasstand og talet på timer mellom kvar ”flo-måling” varierer litt frå døgn til døgn. Vi har tatt utgangspunkt i data frå Bergen 04.01.2010 og laga ei tilnærma rett kurve.

d) Funksjonen i viser saldoen på kontoen din under ein 5 timar lang handletur til nærmaste handlesenter.

vis fasit

Di=[0, 5,  Vi=60,1000

3.1.32

Foreslå ei rimeleg definisjonsmengd og verdimengd for funksjonane.

a) Funksjonen B viser folketalet i verda frå 1900 til 2000.

vis fasit

DB=[0, 100,  VB=[1.5, 5.7

b) Funksjonen S viser tal på sau (og lam) gjennom eit år i ein buskap på 100 vinterfora sauer.

vis fasit

Ds=[0, 12,  Vs=100, 170

c) Funksjonen R viser verdien på ein bil frå den ble kjøpt ny for 420 000 kr og fem år framover.

vis fasit

DR=0,5,  VR=140000,420000

d) Funksjonen E viser tal på elevar på skolebussen frå han startar til han er framme på skolen ein time seinare.

vis fasit

DE=0, 60,  VE=0, 50

3.1.33

Foreslå ei rimeleg definisjonsmengd og verdimengd for funksjonane. Lag skisser av grafane og set nemning på aksane.

a) Funksjonen L viser tal på lærere på ein vidaregående skole i Norge som funksjon av antall elevar på skolen.

vis fasit

DL=50, 2000,  VL=5, 150

b) Funksjonen E viser tal på elevar på ein vidaregåande skole i Noreg som funksjon av tal på lærarar på skolen.

vis fasit

DE=5, 150,  VE=50, 2000

c) Funksjonen V viser kor mye ein bærepose med appelsinar veg som funksjon av tal på appelsinar i posen.

vis fasit

DV=0, 25,  VV=0, 5

d) Funksjonen M viser mjølkeforbruket per veke i ein husstand som funksjon av tal på personar i husstanden.

vis fasit

DM=1, 8,  VM=3, 25

3.1.34

Kva for ein eller kva for nokre av grafane nedanfor representerer ein funksjon? Gi grunn for svaret.

a)

vis fasit

Dette er ikkje en funksjon. Til fleire av x-verdiane svarer det meir enn éin y-verdi.

b)

vis fasit

Dette er ikkje en funksjon. Til fleire av x-verdiane svarer det meir enn éin y-verdi.

c)

vis fasit

Dette er en funksjon. Til kvar x-verdi svarer det éin y-verdi.

d)

vis fasit

Dette er ein funksjon. Til kvar x-verdi svarer det éin y-verdi.

3.1.35

Skriv opp funksjonsuttrykket for ein funksjon som

a) viser kva du må betale for x liter mjølk når kvar liter kostar 12,40 kroner.

vis fasit

fx=12,40x

b) viser strekninga du har kjørt etter t timar når farten er 80 km/time.

vis fasit

ft=80t

c) viser arealet av eit rektangel når omkrinsen er 36 m og du kallar grunnlinja x.

vis fasit

fx=x18-x

d) viser kva kvar elev må betale, dersom ei gruppe elevar skal leige ein buss. Det kostar 3000 kroner å leige bussen, og x er tal på elevar i gruppa.

vis fasit

fx=3000x

Skrive av Stein Aanensen og Olav Kristensen.
Sist fagleg oppdatert 02.03.2020