Hopp til innhold

IKT-servicefag Vg2

  1. Home
  2. IKT-servicefag Vg2ChevronRight
SubjectEmne

Emner

Filter

  • Etikk og regelverk er rammer du må forholde deg til når du jobber som IKT-servicemedarbeider.

  • IT er en støttefunksjon for bedrifter. IT-servicemedarbeideren sin jobb handler derfor i stor grad om å være bindeledd mellom teknologien og brukerne.

  • Planlegging og innføring av nye systemer og mange typer dokumentasjon er viktige for å sikre at bedriften lykkes.

  • Økonomi

    Som IKT-servicemedarbeider er det naturlig at du hjelper ledelsen med å ta kloke valg knyttet til strategi, budsjetter og investeringer av IKT.

  • En sentral oppgave for en IKT-servicemedarbeider og teamet er å sikre bedriftens systemer mot forskjellige sikkerhetstrusler. Arbeidet må pågå kontinuerlig og er omfattende.

  • Noen IKT-servicemedarbeidere jobber mye med nettverk og maskinvare, andre lite. Uansett er det en fordel å vite hvordan systemene fungerer.

Om IKT-servicefag

Mannlige og kvinnelige dataprogrammerere bruker ipad på kontoret. Foto.

Om IKT-servicefag

Yrkesfaget IKT-servicefag lærer deg rollen som IT-drifter eller IT-brukerstøtte i private og offentlige virksomheter. IKT-servicefagmedarbeideren skal lage gode IT-løsninger og sikre at systemene er tilgjengelige og trygge. Hun skal også hjelpe ansatte i bedriften med å løse sine IT-problemer.

Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert. Abonnér på siste nytt fra NDLA.

Facebook