Villbrygg
Case: Villbrygg
Denne forberedelsesdelen kan være fin å bruke som om den skulle vært en reell muntlig eksamen – så langt det lar seg gjøre. Se retningslinjer for muntlig eksamen nedenfor.
Kompetansemål:
velge og bruke kilder, markedsførings- og ledelsesteorier og modeller i arbeid med faglige spørsmål, emner og dagsaktuelle problemstillinger
utvikle forretningsideer og mål for virksomheten og vurdere aktuelle målgrupper
utforske produkt- og merkevarestrategier og vurdere hvordan virksomheter bruker produkter som konkurransemiddel
utforske ulike distribusjonsstrategier i markedsføring og vurdere hvordan virksomheter bruker distribusjon som konkurransemiddel
reflektere over og vurdere rollen til personalet og ledelsen i gjennomføring av virksomhetens markedsføringsstrategi
utforske og vurdere hvordan virksomheter kombinerer bruk av konkurransemidler
Relatert innhold
Her er et forslag til vurderingskriterier for lokalt gitt muntlig eksamen i markedsføring og ledelse 1.
Eksempel på en forberedelsedel knyttet opp mot Sleepers, som kan være nyttig å bruke som øving til en eventuell muntlig eksamen.