Markedskommunikasjon av fotballsko
I denne oppgaven skal du, med bakgrunn i en film, svare på spørsmål om markedskommunikasjon av fotballsko og om Torshov Sports kommunikasjonsstrategi.
Oppgaver:
- Se filmen over og forklar hva som menes med kommunikasjonskanaler, og med begrepene personlig kommunikasjon og massekommunikasjon.
- Forklar hva som menes med kjøpte, eide og fortjente kanaler.
- Hvilke kommunikasjonskanaler benytter Torshov Sport i sin markedskommunikasjon?
- Forklar kommunikasjonsprosessen som skjer i filmen ovenfor, ved hjelp av Lasswells huskeregel for kommunikasjonsanalyse: «Hvem sier hva, til hvem, gjennom hvilken kanal og med hvilken virkning?»
- Forklar AIDAS-modellen, og benytt eksempler fra filmen.
- Gjør rede for hvordan influensermarkedsføring kan være aktuelt i markedskommunikasjon av fotballsko.
- Vurder hvordan Torshov Sport kan benytte programmatisk annonsering og algoritmer i sin markedskommunikasjon. Vil du anbefale Torshov Sport dette? Begrunn svaret ditt.
CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 11.01.2021